Kehtiva Eurovignette’i direktiivi läbivaatamine aitab liikmesriikidel paremini lahendada ka ummikutega seotud probleeme, pakkudes uut paindlikku võimalust kehtestada raskeveokite suhtes eri kellaaegadel erinevad tasumäärad (suurusjärgus kuni 175%). Ühtlasi laiendatakse Eurovignette´i direktiivi kohaldamisala, mis hakkab lisaks üleeuroopalisele transpordivõrgule (TEN-T) hõlmama kõiki kiirteid üle Euroopa.
Euroopa Komisjoni transpordiküsimuste eest vastutava asepresidendi Siim Kallase sõnul annavad ELi uued eeskirjad ettevõtjatele õiged hinnasignaalid, millest lähtuvalt on võimalik suurendada investeeringuid tõhusasse logistikasse ning vähem saastavatesse transporti. „Hääletus on pitseriks kogu ELi hõlmavatele uutele eeskirjadele, mille kohaselt saab nõuda, et raskeveokid kannaksid nende tekitatud müra- ja õhusaaste kogukulud. Samuti annavad eeskirjad liikmesriikidele uued vahendid ummikutega võitlemiseks – varieerides tasu erinevatel kellaaegadel on võimalik hoida ära raskeveokite liikumist tipptundidel,” rääkis Kallas.
1999. aasta Eurovignette’i direktiiviga raskete kaubaveokite maksustamise kohta teatavate infrastruktuuride kasutamise eest on nähtud ette ELi raamistik teemaksude sissenõudmiseks rasketelt kaubaveokitelt. Direktiiviga on liikmesriikidel lubatud nõuda üle 3,5 tonni kaaluvatelt veoautodelt kasutusmakse (ajapõhised maksud, nt päeva, nädala või aasta kohta) või teemakse (vahemaapõhised maksud, nt kilomeetri kohta). Samas ei ole liikmesriikidel nende maksude nõudmise kohustust. Direktiivi muutmine osutus vajalikuks, sest praegusel kujul ei ole sellega lubatud nõuda muude kulude, näiteks õhusaaste ja müraga seonduvate kulude katmist.