Kaasajastamine seisneb eelkõige seaduste kooskõlla viimises 2007. aasta
detsembris jõustunud Euroopa patentide väljaandmise konventsiooni uue
redaktsiooniga ehk Euroopa patendikonventsiooniga 2000. Samuti on
muudatused tingitud kasuliku mudeli ehk uue tööstuslikult kasutatava
leiutise registreerimise taotluste arvestatavast kasvust viimastel
aastatel. Teise olulise täiendusena on Eestis tööstusomandi õiguskaitse
valdkonna jaoks uue litsentsi liigi nn „avaliku lihtlitsentsi“ (ingl k.
licence of right) käibele võtmine. Nimetatud litsentsiliigi põhimõte
seisneb selles, et kasuliku mudeli omanik, kes ei soovi ise oma leiutist
kasutada või ei ole selleks vahendite puudusel või muul põhjusel
võimeline, võib teatava litsentsitasu eest lubada kasutada leiutist
igaühel, kes seda soovib. Eelnõu suunati teisele lugemisele.
Rahanduskomisjoni ettepanekul lükati esimesel lugemisel tagasi Eesti
Keskerakonna fraktsiooni algatatud sotsiaalmaksu- ja tulumaksuseaduse
muutmise seaduse eelnõu (14 SE). Ettepaneku poolt hääletas 50 ja vastu
43 Riigikogu liiget. Seega langes nimetatud eelnõu menetlusest välja.
Rahanduskomisjoni ettepanekul lükati esimesel lugemisel tagasi
Sotsiaaldemokraatliku Erakonna fraktsiooni algatatud maksukorralduse
seaduse § 33 muutmise seaduse eelnõu (23 SE). Ettepaneku poolt hääletas
50 ja vastu 42 Riigikogu liiget. Seega langes eelnõu menetlusest välja.
Õiguskomisjoni ettepanekul lükati esimesel lugemisel tagasi Eesti
Keskerakonna fraktsiooni algatatud karistusseadustiku ja
kriminaalmenetluse seadustiku muutmise seaduse eelnõu (32 SE).
Ettepaneku poolt hääletas 48 ja vastu 42 Riigikogu liiget, erapooletuks
jäi 1. Eelnõu langes menetlusest välja.
Riigikogu