Riigikogu võttis vastu erimärgistatud kütuse seaduse muutmise seaduse. Muudatused tõstavad maksusüsteemi tulemuslikkust ja tõhusust, vähendades maksuerisusi ja süsteemi halduskulu ning muutes soodustused ja toetused senisest enam vajaduspõhiseks.
Vedelkütuse
erimärgistamise seaduse muutmise seadusega lõpetatakse erimärgistatud
vedelkütuse kasutamine paiksetes mootorites ning kaevandus-, metsandus-
ja ehitustöödel alates 2012. aastast.
Seaduse
teine etapp näeb ette allesjäävatele soodustatud valdkondadele
(reisijate ja kaupade raudteevedu, laevaliiklus, soojuse ja
elektrienergia tootmine ning põllumajandus) soodusmääraga kütuse
kasutamise asemel toetusskeemide või otsetoetuste rakendamise.
Eesmärgiks on vedelkütuse erimärgistamisest täielikult loobuda.
Valitsuse tegevusprogrammist tulenevalt töötavad majandus- ja
kommunikatsiooniministeerium ning põllumajandusministeerium
toetusskeemid välja 2011. aasta jooksul.
Eestis on
seni lubatud kasutada soodusmääraga diislikütust ja kerget kütteõli
peaaegu kõigis energiamaksustamise direktiiviga lubatud valdkondades.
See on kaasa toonud märkimisväärsed halduskulud ja koormuse maksu- ja
tolliametile.
Rahandusministeeriumi hinnangul on
kõige suurem kulu kogu erimärgistatud vedelkütuse tarneahela
kontrollimine erimärgistusainete eemaldamise riskide vähendamiseks,
samuti reidid teedel erimärgistatud vedelkütuse väärkasutamise
avastamiseks ning kütusemüüjate igakuiselt esitatavate kütuse liikumise
ja müügiga seotud aruannete kontrollimine. Vedelkütuse erimärgistamisega
kaasnevad kulud ka sellega otseselt või kaudselt kokkupuutuvatele
kütusekäitlejatele.