Määrusemuudatuse kohaselt hakatakse kontrollima kokkuhoidliku, ohutu ja energiasäästliku sõidustiili oskust nüüdsest ka B-kategooria ehk sõiduauto juhtimisõiguse taotleja sõidueksamil ning seetõttu mõjub see positiivselt B-kategooria mootorsõidukijuhtide ettevalmistamisele ja ka liiklusohutusele.
Euroopa Liidu direktiivi ülevõtmisega täpsustatakse ka A2-kategooria eksamimootorratta nõudeid. A2-kategooria eksamimootorratta mootori võimsus peab olema vähemalt 20 kolovatti, kuid mitte üle 35 kilovati, ning võimsuse ja massi suhe ei tohi ületa 0,2 kilovatti kilogrammi kohta. Viimane annab koolitajatele võimaluse õppesõiduks ja ka A2-kategooria mootorratta juhtimisõiguse saamise eksamitel kasutada alla 25 kW mootori võimsusega mootorratast seni kehtinud nõuetele vastava mootorratta, mille mootori võimsus pidi olema vähemalt 25 kW, asemel.
Klassikalistele kaherattalistele AM-kategooria sõidukitele ehk mopeedidele lisaks on hakatud laiemalt kasutama kolme- ja neljarattalisi AM-kategooria sõidukeid. Juhtimisvõtetest tulenevate erinevuste tõttu hakatakse väljastama AM-kategooria mootorsõiduki juhtimisõigust vastavalt eksamil kasutatud sõidukile.