Direktiivi ülevõtmisega kaasnevad muudatused on suunatud eelkõige tarbijakaitse taseme tõstmisele tarbijakrediidi valdkonnas.
Muudatuste kohaselt suureneb oluliselt tarbijale lepingueelselt
avaldatava teabe hulk ja krediidiandjale sätestatakse kohustus tarbijat
lepingueelset nõustada, et tarbija saaks hinnata, kas pakutav
tarbijakrediidileping on kohandatud tema vajadustele ja
finantsolukorrale vastavaks, selgub riigikogu pressitalituse teatest.
Krediidiandjale pannakse täiendatud seaduses sõnaselge kohustus hinnata
enne tarbijakrediidilepingu sõlmimist tarbija krediidivõimelisust,
kasutades selleks vajaduse korral asjakohaseid andmekogusid.
Reklaamiseaduses muudeti sätteid, mis reguleerivad
tarbijakrediidilepingute pakkumisele suunatud reklaami. Muudatuste
kohaselt tuleb igas tarbijakrediidilepingu sõlmimise võimalusele
osutavas reklaamis näidata sellise tarbijakrediidi krediidi kulukuse
määr tüüpilise näite kujul. Sätestatakse ka mitmed muud tarbijakaitsele
suunatud muudatused.
Seadus jõustub 2011. aasta 1. juulil, seaduse esimese paragrahvi esimene punkt jõustub 2011. aasta 23. veebruaril.
BNS