Esmalt mõtle selle, milline on tema väärtus Sinu äri jaoks - kui palju
ta äri majja toob, kui palju kliente temaga koos lahkuks ja mis maksaks
tema asemele uue inimese otsimine. Kui siia juurde lisada ka konkreetse
inimese väärtused ja vajadused, saad juba paika panna oma strateegia.
Mõned võimalikud lähenemised:
-
Muuda see jutt väärtuste põhiseks. Paljud inimesed ei väärtusta
mitte ainult palka, vaid ka tunnustus, karjäär, maailma paremaks
muutmine.
-
Kontrollige motivatsioonipaketti. Mõnikord ei pakuta uuest kohast
võib olla suuremat palka, vaid mingit lisahüve, olgu siis
sportimisvõimalus, ametiauto vmt. Sellise väärtuse lisamine võib sageli
olla palju odavam kui palga tõstmine.
-
Paku koolitusi. Sellest on kasu nii inimesele, kes õpib midagi uut, kui firmale, sest töötaja võime väärtust luua paraneb.
-
Tee sama pakkumine kui konkurent või ületa see. Kui pakud samasid
tingimusi, siis on vähem tõenäoline, et inimene soovib lahkuda - uus
keskkond ja uus enese tõestamine ei kuulu enamike inimeste igapäevaste
unistuste hulka.
-
Soovi edu ja lase tal minna. Palga, motivatsioonipaketi või hüvede
tõstmine ei pruugi pikas perspektiivis siiski arukas olla. Kui on alust
kahelda töötaja lojaalsuses, siis ei pruugigi muud võimalust olla kui
ta vabaks lasta.
juhtimine.ee