A1000 Marketi juhi Tarmo Lauringu sõnul tarnivad erinevatele kettidele koolikaupu suures plaanis kas samad maaletoojad või on üldised sisseostuhinnad ja nende muutused kettidele tegelikult sarnased. "Kindlasti pole nii, et suuremad ketid ostavad väikestest kallimalt sisse, pigem ikka vastupidi," märkis Lauring.
A1000 Marketi ostuosakonna analüüsi kohaselt jäi poolte koolikaupade sisseostuhind mullusega samale tasemele – näiteks joonestustarvikute ning värvipliiatsite puhul. Kõige rohkem tõusis paberitoodete sisseostuhind – keskmiselt 32 protsenti. Täpsemalt näiteks vihikutel 21,4 protsenti, joonistusplokkidel 23 protsenti ja jõupaberist ümbrispaberil 75 protsenti.
"A1000 Marketi koolitarvete keskmine väljamüügihind oli mullusega võrreldes 7,8 protsenti kõrgem – osa kaupa oli veel eelmisest aastast laos sees ja sellepärast tuli ka hinnatõus riiulil võrreldes sisseostuhindadega väiksem," selgitas Lauring.
Kooliasjade ostmine on tema sõnul praegu küll möödapääsmatu, aga kahjuks ka kõige kallim aeg, sest hooajakaupadele pannakse kõige rohkem otsa. "Vaadake näiteks suvekaupade või aiatööriistade praeguseid 40–70-protsendiseid allahindlusi. Ükski kaupmees ei müü läbivalt midagi alla omahinna, ehk see näitab, et hooaja alguses pandi otsa 50–100 protsenti," tõdes A1000 Marketi juht.
Sarnaselt toidukaupadele on koolitarvete ostukorvide hinnaerinevus odavamate ja kallimate kettide vahel Lauringu sõnul kolmandik ja isegi rohkem. "Paljud inimesed ja ka ketid ise pole veel aru saanud, et pidu on läbi ja tasuks hakata otsima kokkuhoiukohti," toonitas ta.