„Tegemist on e-poodide ühiskampaaniaga, millest võtab osa suurusjärgus 100 000 inimest ja seekord on palju rõhku pööratud, et vastata jõuluootustele,“ märkis E-smaspäeva korraldava Eesti E-Kaubanduse Liidu tegevjuht Tõnu Väät. „Kõige laiemalt on esindatud näiteks ilutooted, rõivad, sisustus. Keskmine soodustus on 20–30 protsenti.“
Tasub kindlaks teha, kas veebipood osaleb kampaanias ametlikult
Pakimahu monitooring näitab e-kaubanduse jätkuvat kasvu, kuigi ettevõtete müük on üldiselt olnud langustrendis. Juulis kasvas pakimaht eelmise aasta võrdluses 25 protsenti, augustis ligi 17 protsenti ja septembris üle 10 protsendi.
„Lisaks on välja joonistunud Eesti e-poodide õnnestunud tegevus, sest nende müügimahu kasv on viimase paari kuu vältel edukalt konkureerinud Aasia kaupmeeste omaga,“ sõnas Väät.
Eesti E-kaubanduse Liit on kontrollinud kõikide E-smaspäeval osalevate e-poodide tausta ja monitoorib nende tegevust ka jooksvalt. Samuti panustavad liidu koostööpartnerid kaupade kiiresse tarnesse, püüdes kõik pakid neile üleandmise hetkest paari päeva jooksul pakiautomaatidesse kohale toimetada.
Väät soovitab tarbijatel ka kindlaks teha, kas veebipood osaleb kampaanias ametlikult. Selleks on veebipoele litsentsi alusel väljastatud vastav E-smaspäeva erimärgis ja osalemine on kinnitatud E-smaspäeva ametlikul veebilehel www.esmaspaev.ee.
Ilma vastava loata ei ole lubatud ühiskampaanias osaleda. Samuti on kindlaks lisagarantiiks turvalise ostukoha märgis, mis omistatakse veebipoodidele, kes vastavad kõige rangematele teenindusnõuetele.
E-smaspäev on Eesti E-kaubanduse Liidu korraldatav e-ostlemise päev, kus erinevad veebipoed teevad tarbijatele 24 tunni jooksul eripakkumisi. E-smaspäeva kampaania vältab 11. novembri esimestest sekunditest kuni südaööni kell 23.59. E-smaspäev toimub neli korda aastas – märtsis, mais, septembris ja novembris.
Eesti E-kaubanduse Liit on katusorganisatsioon, kuhu kuulub üle 520 ettevõtte üle Eesti. Muuhulgas väljastab liit turvalise ostukoha usaldusmärgist.