"Aktsiisi tõus toob lisatulu riigile, samas kasvab vajadus täiendavaks toetuseks ühistranspordile. Koos aktsiisitõusuga kasvavad kulud kütusele ja seeläbi toetusele suurusjärgus 1 miljonit eurot aastas. Aktsiisitõusu kava täielikul realiseerumisel on vaja leida kate 2019. aastal 4 miljoni euro ulatuses võrreldes tänase tasemega," selgub majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi analüüsist.
Ligikaudu pool sellest läheb bussiliiklusele, täpsemalt maakonnaliinidele. Laevaühendus saartega nõuab ligikaudu 300 000 eurot aastas juurde, Elroni rongid 250 000 eurot aastas. Kuna esimesel aastal tõuseb diisli aktsiis kiiremini, siis juba tuleval aastal oleks vaja juurde 1,1 miljonit eurot, edaspidi rahavajadus kasvab pisut vaiksemas tempos, jõudes 2019. aastal 4,1 miljoni euroni.
Dotatsioonid kasvavad automaatselt seoses maanteeameti koostatud ühistranspordiindeksiga, mis arvutatakse tööjõukulude, inflatsiooni ja kütusehindade muutuste peal. Kütusekomponent moodustab sellest indeksist 37 protsenti. Kui diisliaktsiisi toel võiks diislikütuse hind kasvada nelja aasta pärast näiteks neljandiku võrra, siis tähendaks see pea 10-protsendilist dotatsioonikasvu.