"Viimased poolteist aastat langenud toornafta hind aitab küll vähendada maksutõusu mõju lõpptarbijale, kuid tuleb arvestada, et nafta edasine hind on prognoosimatu," märkis Statoil Fuel & Retail Eesti AS-i mootorikütuste tootejuht Indrek Sassi pressiteates.
Sassi teatas, et järgnevad kuud näitavad, kui palju transpordifirmade kaugsõidu veoautosid hakkab tankima madalamate aktsiisimääradega Lätis ja Leedus ehk milliseks kujuneb mootorikütuste aktsiisi tegelik laekumine.
"Eestis 1. veebruarist 14% tõusev diislikütuse aktsiisimäär toob diislikütuse jaehindades 6–10-sendise erinevuse võrreldes Läti ja Leeduga. Arvestades konkurentsiolukorda transpordisektoris, liigub suur osa rahvusvahelisi vedusid teostavaid ettevõtteid oma kütuse tankimisega Lätti, Leetu ja Poola," rääkis Sassi.
Sassi lisas, et kindlasti saab hoogu ka piirialade elanike poolt naaberriigi külastamine, et tankida soodsamat diislikütust, sest 6 senti liitrilt odavam kütus ahvatleb kindlasti paljusid.
Mootorikütuste aktsiis tõuseb ka järgmisel kahel aastal veel 10%. 2018. aasta alguseks kasvab mootoribensiini aktsiis 33% ning diislikütuse aktsiisimäär 38% võrreldes hetkel kehtiva aktsiisiga. Ainuüksi aktsiisitõusust tulenevalt suureneb jaehind koos käibemaksuga kolme aasta jooksul umbes 18 senti.