Eesti inimesed saatsid aastaga üle 11,1 miljoni postisaadetise
Kogu postiteenuste 126 miljoni euro suurusest käibest moodustas kullerpostiteenus ligi 60 protsenti ehk 74 miljonit, mille mahud on aastaga tõusnud ligi 30 protsent, seisab konkurentsiameti iga-aastasest postiteenuste valdkonna aruandes.
Nii riigisiseselt kui ka rahvusvaheliselt on Eestis mahult suurimaks teenuse osutajaks DPD, teatas ettevõte. "Tänu Eesti inimeste järjest aktiivsemale e-poodlemisele on pakiveo teenus üha nõutum ning kasvu võib ennustada ka edaspidiseks," märkis DPD Eesti tegevjuht Rainer Rohtla.
"Kui veel arvestada, et praegu on Eestis kõikide füüsiliste kaupade ostudest netiostude osakaal 7,7 protsenti ning Euroopas on see keskmiselt 11,3 protsenti, siis on meil kasvupotentsiaali veel kõvasti," lisas ta.
Rahvusvahelisi riigist väljuvaid saadetisi oli möödunud aastal kokku üle 1,3 miljoni saadetise ning see tähendab kasvu üle 53 protsendi varasema aastaga võrreldes. Riigisiseste saadetiste maht 7 miljonit saadetist ja riiki saabuvate saadetiste maht 2,7 miljonit saadetist kasvas vastavalt 4 protsendi ja 40 protsendi võrra.
"Peale selle, et jätkuvalt tõuseb ettevõtetevaheline kaubavedu, kasvab ka kogu e-kaubanduse valdkond meeletu kiirusega – nii Eesti-siseste saadetiste kui ka riigist välja saadetavate pakkide mahu osas. See viimane on eriti rõõmustav, sest näitab meie e-poodide tugevat arenguhüpet ning ambitsiooni ja sihti leida kliente ka välismaalt," rääkis Rohtla ja lisas, et Eestist välja müüakse kõiki kaubagruppe toidulisanditest rehvideni ning võib täheldada, et varasemate aastatega võrreldes tehakse märkimisväärselt enam pakisaadetisi Amazoni müügikeskkonna kaudu.
DPD Eesti teenindab Eestis nii era- kui ka ärikliente ligi 240 kulleri ja 220 sõiduki abil ning annab lisaks tööd 135 inimesele. Eestis omab DPD nüüdseks üle 120 pickup-punkti, millest 42 on automaadid, kaheksa pakirobotid ning ülejäänud pickup-pakipoed.