"Vastavalt rahvusvaheliste kaardiorganisatsioonide nõuetele peavad kõik uued väljastatavad kaardimakseterminalid olema kontaktivaba võimekusega 2017. aastaks. Kõik olemasolevad terminalid peavad olema välja vahetatud hiljemalt 2020. aastaks, see on seotud Mastercardi nõuetega," ütles LHV Panga kommunikatsioonijuht Priit Rum BNS-ile.
Ta lisas, et praeguse seisuga võib eeldada, et infrastruktuur saab valmis isegi varem. "Iga pank tegeleb oma projektiga eraldi, LHV plaanib puutevabade pangakaartide väljastamist alustada käesoleval aastal," rääkis Rum.
Ka Swedbank tahab kontaktivabad kaardid turule tuua sel aastal. "Kontaktivaba kaardimakse võimaldamiseks peab valmis olema nii pank, kes vastava kaardi väljastab, kui ka kaupmees, kelle makseterminal peab viidatud makseviisi toetama," ütles Swedbanki arvelduslahenduste müügi- ja teenindusosakonna juht Eero Treumann BNS-ile.
Ta lisas, et pangaülest kokkulepet ei ole vaja, et näiteks Swedbanki klient saaks maksta NFC kaardiga kaupmehe juures, kus on NFC toega terminal. Küll aga on vaja välja vahetada hulk makseterminale. "Panga poolt välja renditavatest terminalidest on plaanis sel aastal NFC toele üle viia ligi pooled. Suured kauplusteketid aga ei rendi tavaliselt terminale, vaid neil on integreeritud kassalahendused," ütles Treumann.
SEB kasutab kontaktivabu kaarte praegu juba Lätis ning plaanib järgmisi samme Eestis. "Kogu valdkond usub, et kontaktivabad makselahendused on meie tulevik. Kui 2000 alguses mindi üle magnetribalt turvalisele kiibile, siis nüüd on käimas üleminek kontaktivabadele kaartidele," ütles SEB Balti äriarendusüksuse kaardivaldkonna juht Meelis Nurk.
Ta märkis, et riistvaraliselt on kontaktivaba võimekusega terminale paigaldatud juba viimase paari aasta jooksul, alates selle aasta algusest on kõik uued SEB terminalid vastava riistvaralise võimekusega. "Hetkel on lõpetamisel tarkvaralahenduste sertifitseerimine, mille järel on võimalik kaupmeeste juures see funktsionaalsus aktiveerida," ütles SEB kaardivaldkonna juht.
Nurk rääkis, et üleminekuga kaasneb kindlasti ka kaupmeeste juhendamine uue makseviisi kasutuselevõtuks ning klienditeeninduseks. "Sama lahendus teenindab siis nii kontaktivabu kaarte kui ka vastavaid rahvusvahelisi mobiiliga seotud lahendusi," ütles ta.