Eesti Raudtee ootab Hiina ärilt 60-protsendist konteinerveo kasvu
Kui mullu käitles Eesti Raudtee 33 500 konteinertingühikut (TEU) konteinereid, siis Hiina ärisuund võib tuua aastases mahus juurde ligi 20 000 TEU-d, märkis leht ja lisas, et transiidiäri peaks elavdama hakkama kaks logistikafirmat.
"Kui kõik läheb soovi kohaselt, siis aasta lõpus võtame vastu viis Hiina konteinerrongi nädalas," ütles Eesti Raudtee juhatuse esimees Erik Laidvee Postimehele. Esialgu võttis raudtee siiski sõiduplaanidest välja augustiks kavandatud kolm Hiina rongi. "Ootame neid ronge septembris," rääkis Laidvee lehele.
Viivitus tekkis seetõttu, et ettevõtmist vedav logistikafirma ei saavutanud maksuametiga kokkulepet kaupade kontrollimise ja deklareerimise üle. Kliendi nime Laidvee avaldada ei soovinud, kuna seda saab tema sõnul teha alles üks ööpäev enne rongi saabumist, et mitte tekitada projekti ümber segadust.
Huvist pidada regulaarset kaubavahetust Hiinaga on teada andnud muu hulgas Marko Lastiku ettevõte GTS Express tütarfirma GTS Rail kaudu. Esialgu soovis ettevõte, et esimesed rongid saabuksid juba pärast jaanipäeva. Seda veel juhtunud ei ole. "Oleme lõpusirgel esimeste rongivedude alustamiseks Eesti-Hiina-Eesti suunal," ütles GTS Expressi juht Erki Lastik lehele.
Transiidikeskus käsitleb Hiinast saabuvaid ronge aga enda äri kasvumootorina. Konteinerterminalifirma juht Vladimir Popov rääkis Postimehele, et ettevõte on sõlminud lepingud nii Eestis kui ka Peterburis asuvate ettevõtetega, kes töötavad Hiina transiidiga, ning samuti rongide käitusfirmadega.
"Kui Hiina riik subsideerib seda rongi, siis on lootust, et hind kujuneb Eesti ettevõtjatele kauba eksportimisel soodsaks," rääkis Popov. "Ajaliselt võidetakse raudteetranspordiga oluliselt, sest meritsi liigub konteiner sihtkohta 40–55 päeva, raudteel aga kaks kuni kolm korda kiiremini," märkis ta. Transiidikeskus ise suudab korraga käidelda kaht konteinerrongi ning ööpäevas vastu võtta kuni kuus rongi.