Eestis asutatud firma sihib arvutimängude müügi turgu
Kodulehe järgi Pariisis ja Tallinnas tegutsev Ultra võtab enda digipoe kaudu müüdud toodetelt vahendustasuks 15 protsenti. Sellega astub firma vastu hiidudele nagu Google, Apple, ja maailma suurim videomängude müügiplatvorm Steam, mille vahendustasu on 30 protsenti.
Ultra plaanib enda toote personaalarvutitele tuua juba novembris. Eestis registreeritud Ultra Corporationi tegevjuht Nicolas Gilot rääkis Bloombergile, et pole mingit põhjust, miks nii suurt vahendustasu küsida. "Ärimudel on täiesti jätkusuutlik ka ilma selleta."
Ultra plaanib maksete töötlemiseks kasutada plokiahela tehnoloogiat ning väljastada platvormi kasutavatele mänguritele krüptomünte. Esialgu plaanib platvorm pakkuda 150 kuni 200 mängu. Bloombergi andmetel on firma parasjagu kapitali otsimas ning on juba kaasanud 10 miljonit dollarit, kirjutas agentuur viitega anonüümeks jääda soovinud allikale.
Ultraga on seotud hulk endisi mänguäri tipptegijaid, näiteks AMD-s töötanud Ritche Corpus ning nii Microsoftis kui ka mänguarendustarkvara arendavas Unity Technologiesis töötanud Allen Foo, märkis Bloomberg.
Turu-uuringute firma Newzoo andmetel peaks mobiili-, arvuti- ja konsoolimängude käive üle maailma ulatuma tänavu 137,9 miljardi dollarini, 2021. aastaks on oodata müügitulu kasvu üle 180 miljardi dollari.
Kui kunagi domineerisid turgu füüsilised poed, siis nüüd on turu juhtivad tegijad veebiplatvormid. Pea täpselt 15 aastat tagasi tööd alustanud Steami käive on ligikaudu 4,3 miljardit dollarit, kui kõrvale jätta rakendusesisesed maksed, mis on ise üpris oluline tuluallikas.