Elektriautod võivad Saksa autotööstusest viia 75 000 töökohta
Uurimuses, mille tellisid tööstusliit IG Metall, BMW, Volkswagen, Daimler ja mitmed autoosadetootjad, leiti, et kõige enam saaks kannatada väiksemad autoosade tootjad, kuivõrd elektrimootorid on lihtsamad kui bensiini- või diiselmootorid.
Uuringus jõuti järeldusele, et jõuülekande süsteemide tootmises kaob 2030. aastaks 100 000 töökohta praegusest 210 000 töökohast, samas kui uusi töökohti luuakse 25 000. Seejuures märgiti, et kui miljoni bensiinimootori tootmiseks aastas on vaja 4000 töötajat, siis elektrimootorite puhul on neid vaja 1840. Järeldusi tehes eeldati, et 2030. aastaks on 25 protsenti autodest Saksamaal elektrilised ning 15 protsenti hübriidid, võrreldes praeguse vähem kui kahe protsendiga.
IG Metalli juht Jörg Hoffmann hoiatas, et valitsus ja ettevõtete juhid peavad astuma kiirelt samme, et tööstust tabavateks muutusteks valmis olla. Muu hulgas ärgitas ta neid läbi viima ümberõppe programme. Samas nentis ta ka, et kõik tootjad seda üleminekut üle ei ela. "On tootjaid, kes ei suuda oma ärimudelit kohandada, eriti väike- ja keskmise suurusega ettevõtted," sõnas ta.