Elering muudab maagaasi võrgutasu arvutamise metoodikat
Eesti gaasisüsteemihaldur Elering esitas maikuus konkurentsiametile taotlused võrguteenuse hinna ja siseriikliku ülekandeteenuse tüüptingimuste kooskõlastamiseks; ettevõte kinnitab, et muudatusega ei koguta tarbijatelt rohkem raha.
Võrguteenuse hinnastruktuuri muudatuse eesmärk on tagada Eesti maagaasi ülekandevõrgu jätkusuutlikkus.Foto: pixabay
Ettevõte soovib uuendatud tüüptingimustel põhineva ülekandeteenuse osutamist alustada 2025. aasta 1. juulist.
Tariifistruktuuri muutuse tingivad käimasolevad muutused energiasektoris, kuid vastav nõue tuleneb ka Euroopa Liidu direktiivist. Oma teises põhivaldkonnas elektri ülekandeteenuse osutamises viis Elering sarnase muudatuse ellu eelmisel aastal elektri ülekandetariifide struktuuri uuendamisega, et tagada optimaalsem võrgu arendamine.
Eleringi juhatuse liige ja finantsjuht Riina Käi selgitas, et gaasi võrgutasu struktuuri muudatus asendab gaasi transportimisel senise mahupõhise maksustamise taristu kasutamise põhise maksustamisega. “Sarnane põhimõte kehtib ka mujal valdkondades, näiteks telekomivaldkonnas, kus tarbija ei maksa selle eest, mitu päeva ta internetti kasutab, vaid selle eest, et tal on olemas võimalus teenust kasutada ajal, mil ta seda vajab,“ tõi Käi paralleeli.
Võrguteenuse hinnastruktuuri muudatuse eesmärk on tagada Eesti maagaasi ülekandevõrgu jätkusuutlikkus. Gaasitarbimine on energiakriisi tõttu vähenenud ja tarbimismuster on muutunud vähem ettearvatavaks, samas on gaasitaristu ülalpidamise püsikulud jätkuvalt samad. Selleks, et kulud oleksid õiglaselt jaotatud ja vastaksid kokkulepitud võimsusele, on vaja ka tariifid õiglasemalt jagada.
„Kindlasti tuleb mõista, et muudatusega ei kogu Elering oma klientidelt rohkem raha ja see ei ole ka muudatuse eesmärk,“ selgitas Riina Käi. „Võrgutasu struktuuri ümberkorraldus puudutab Eleringi ülekandeenust kasutavaid kliente, kelleks on gaasi jaotusvõrguettevõtted ja suurtarbijad. Gaasi lõpptarbijaid muudatus otseselt ei mõjuta, kuid see sõltub edasi jaotusvõrguettevõttest, kuidas teda võrgutasu uus struktuuri mõjutab ja milliseid otsuseid ta selles valguses soovib teha.“
Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
MRPeasy on lihtsasti kasutatav ERP/MRP tarkvara väiketootjatele ja hulgikauplejatele (10-200 töötajat). Müük, ostud, ladu, tootmine, raamatupidamine – kõik ühes kohas!
Lahendab kompleksselt juhtimise arvestuse ja operatiivse arvestuse ülesanded, analüüsi- ning planeerimisülesanded, automatiseerib kaubandus-, finants- ja laooperatsioone.
ERP programmi Monitor tootmisettevõtetele. Monitor sobib kõige rohkem ettevõtetele, kes vajavad täielikku ERP süsteemi, mis sisaldab kõiki tööstusettevõttele vajalikke mooduleid.
TAAVI Majandustarkvara on Eesti turul olnud juba üle 20 aasta, mille jooksul on kasutajate arv kasvanud üle 1500. Tarkvara on mõeldud igasuguses suuruses ettevõtetele.
KMD INF ja firmaautode käibemaks majandustarkvaras TAAVI Finants. Taavi Tarkvara on alati kaasas käinud pidevalt muutuva seadusandlusega ning viinud oma programmidesse sisse kõik muudatused.
Taavi Tarkvara on käinud kaasas kõigi viimaste aastate uuendustega palgaarvestuses ja suudab automaatselt hallata kogu töötasude arvestamise keerulist valdkonda.
Suno365 on mugav teenus, mis on kiirelt kasutusele võetav, alati ajakohane ning kergelt ühenduv ka kolmandate osapoolte lahendusega. Hea valik nii tänasesse päeva, kui tulevikku.
Excellent pakub spetsiaalselt Eesti turu jaoks kohandatud Books 8 ja Standard ERP pilvepõhiseid äritarkvara lahendusi, mis pärinevad HansaWorldi tooteperekonnast ja pakuvad sobiva lahenduse nii raamatupidamiseks kui ka müügi- ja laohalduseks.
NOOMi puhul on tegemist keskse tarkvaralahendusega, mis sobib hästi iga suurusega ettevõttele. NOOMi eeliseks on selle väga kõrge paindlikkustase, funktsionaalsuste rohkus ning kodumaine klienditugi.
Juba 25 aastat Eesti turul tegutsenud Unifiedpost (varem Fitek) pakub e-arve ja makseteenuseid nii väikestele kui suurtele ettevõtetele kui ka avalikule sektorile.