Tüli põhjustas asjaolu, et Elisa polnud nõus tarbijale tagastama raha
kahe aasta eest kliendile müüdud, kuid teatud puudusega telefoni eest.
Ostja avastas, et 1700 krooni maksnud Samsungi telefoniga ei saa
helistada tasulistele numbritele, mis algavad tärniga. Sellise
telefoniga ei saa kasutada näiteks mobiilipanka ega mobiilset parkimist.
Elisa jõudis telefoni remonti võttes jälile, et selline puudus on konkreetse mudeli eripära ja seadmel pole midagi viga.
Tarbijakaebuste komisjon leidis, et Eesti tingimustes on helistamine
tärniga algavatele numbritele tavateenus ja Elisa oleks pidanud tarbijat
telefoni eripärast teavitama. Komisjon andis Elisale aega raha
tagastamiseks ühe kuu, kuid ettevõte seda ei teinud.
Elisat ei saa samas sundida komisjoni otsust täitma, sest
tarbijakaebuste komisjoni otsused pole õiguslikult siduvad.
Tarbijakaitseamet survestab komisjoni otsuste mittetäitjaid nende nimede
avalikustamisega.
Elisa hinnangul on sellise musta nimekirja pidamine ebaõiglane.
Kõnealune juhtum on Elisa esindaja sõnul esimene, kus ettevõte on
otsustanud jääda komisjonist erinevale seisukohale.
BNS