Elisa kinnitab, et selliseid kõnesid ettevõte ei tee ning kui kliendi poole pöördutakse vastava kõnega, on tegemist pettusega. Kõnesid tehakse võltsitud numbritelt nii eesti kui ka vene keeles.
Pettused muutuvad üha keerukamaks
Elisa infoturbejuht Mai Kraft kinnitas, et ükski ettevõte ei küsi telefoni teel kliendi konfidentsiaalseid isikuandmeid. „Palume klientidel olla telefonikõnede suhtes äärmiselt ettevaatlikud. Olenemata sellest, millise kanali või isiku kaudu sellised palved teieni jõuavad, ärge kunagi jagage oma isiklikke andmeid, PIN-koode, ligipääsukoode, kinnituskoode ega kandke raha üle võõrastele inimestele – isegi siis, kui nende jutt tundub usutav või mure siiras. Kõige mõistlikum on selline vestlus kohe katkestada,“ rõhutas Kraft.
„Pettused muutuvad ajas üha keerukamaks, mistõttu on neid sageli väga raske kohe ära tunda. Soovitame kahtlaste palvete korral alati enne otsuse tegemist konsulteerida pereliikme, sõbra või kolleegiga. Samuti tasub ühendust võtta ettevõtte või organisatsiooniga, kelle nimel sinuga väidetavalt ühendust võeti, et veenduda, kas tegemist on tõesti nende esindajaga,“ ütles Kraft.
Kui klient on saanud petukõne, milles jäljendati Elisat, või langenud sellise pettuse ohvriks, palub ettevõte sellest teavitada Elisa veebilehel juturobot Annika kaudu. Juhul kui klient on kahju kannatanud, tuleb sellest kindlasti teavitada ka politseid.
Petukõnede ohvriks langemise vältimiseks tasub meeles pidada, et Elisa klienditeenindajad ei küsi kunagi telefoni teel isiklikke andmeid, paroole ega PIN-koode. Samuti ei suuna Elisa klienditeenindajad kliente lepingut sõlmima mujale kui ainult Elisa ametlikesse teeninduskanalitesse – kas füüsiliselt Elisa esindusse või Elisa kodulehel asuvasse iseteenindusse.