Euroopa Komisjon kahtlustab Saksa autotootjaid kartellileppes
Komisjon uurib, kas BMW, Daimler ja Volskwageni grupi ettevõtted Volkswagen, Audi ja Porsche rikkusid Euroopa Liidu (EL) konkurentsireegleid, et vältida konkurentsi emissioone vähendavate sõiduautode tehnoloogia arendamisel, teatas komisjon.
"Komisjon uurib, kas BMW, Daimler ja Vokswagen leppisid kokku, et mitte võistelda üksteisega selliste süsteemide arendamisel ja turule toomisel, mis vähendaksid kahjulikke emissioone bensiinil ja diislil töötavatel sõiduautodel. Need tehnoloogiad peaksid muutma autod keskkonnale vähem kahjulikuks. Kui kahtlused leiavad kinnitust, siis takistati tarbijatel võimalust osta vähemsaastavaid autosid, kuigi autotootjatel oli selleks tehniline võimekus olemas," ütles Euroopa Komisjoni konkurentsivolinik Margrete Vestager.
Eelmise aasta oktoobris viis komisjon läbi Saksamaal BMW, Daimleri, Volkswageni ja Audi territooriumidel inspektsioone. Komisjon teatas toona, et inspektsioon oli seotud kahtlusega, et mitmed Saksa autotootjad võisid rikkuda Euroopa Liidu konkurentsireegleid, moodustades kartelli. Komisjon rõhutas toona, et ehkki tegu oli esialgse uurimise osana, ei tähenda see, et inspekteeritud ettevõtted on konkurentsireeglite rikkumises süüdi.
Komisjon uurib võimaliku kartellilepet just kahe tehnoloogia osas: selektiivse katalüütilise reduktsiooni (SCR) osas, mis vähendaks lämmastikühendite emissioone, ning "Otto" osakeste filtri (OPF) osas, mis vähendaks osakeste emissiooni.
Uurimise praeguses faasis ei ole komisjonil ühtegi alust arvata, et pooled oleksid koordineerinud tegevust diiselautode emissiooninäitude võltsimisega.