31.05.2011 Teisipäev

Jaemüügi kasv jätkus ka aprillis

Eelmise aasta sama kuuga võrreldes hakkas jaekaubandusettevõtete jaemüük 2010. aasta sügisel pärast ligi kahe ja poole aastast langust taas kasvama. Tänavu jaanuaris jaemüük langes veidi, kuid veebruaris pöördus taas tõusule ning kasv jätkus ka märtsis ja aprillis.

Aprillis oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 325 miljonit eurot (5,1 miljardit krooni). Kaupade jaemüügi kasvu mõjutasid enim tööstuskaupade kauplused, kus jaemüük suurenes 2010. aasta aprilliga võrreldes kümnendiku. Müük suurenes enamikul tegevusaladel, vaid apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes oli jaemüük väiksem kui eelmise aasta aprillis. Selle tegevusala puhul oli üheks languse põhjuseks ka eelmise aasta kõrgem võrdlusbaas. Aprillis suurenes jaemüük enim spetsialiseerimata tööstuskaupade kauplustes, kus müük kasvas aastases võrdluses 18%. Hästi läks ka majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjali kauplustel ning muudel spetsialiseeritud kauplustel. Neis kauplustes suurenes jaemüük vastavalt 13% ja 12%. Aasta algusest languses püsinud tekstiiltoodete, rõivaste ja jalatsite kaupluste müük pöördus aprillis taas tõusule, kasvades eelmise aasta aprilliga võrreldes 6%.

Ka toidukaupade kaupluste jaemüük paranes aprillis mõnevõrra ning pöördus langusest tõusule, kasvades 2010. aasta aprilliga võrreldes 1%. Nende kaupluste jaemüügi kasvule avaldas osaliselt mõju eelmise aasta aprilli madal võrdlusbaas. Samas on toidukaupade hinnatõus endiselt kiire.

Võrreldes eelmise kuuga suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 6%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal oli suurenemine 4%. 2011. aasta nelja kuuga (jaanuar–aprill) suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes püsivhindades 4%.

Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli aprillis 403 miljonit eurot (6,3 miljardit krooni), millest kaupade jaemüük andis 81%. 2010. aasta aprilliga võrreldes suurenes müügitulu jooksevhindades 16%, eelmise kuuga võrreldes 8%.

Jaekaubandusettevõtete jaemüügi mahuindeks ja selle trenda, jaanuar 2002 – aprill 2011 (2005 = 100)

 

stat31mai1.png

 

 

 

 

 

 

 

 

a Trend on sesoonsusest ja juhuslikest häiritustest puhastatud aegrida, mis näitab aegrea arengusuunda ja -kiirust.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255