25.07.2013 Neljapäev

Ka suvel on tarbijatel enim probleeme e-kaubandusega

Juunis pöördusid tarbijad Tarbijakaitseameti poole taas kord kõige rohkem seoses e-kaubandusega (149 pöördumist). Lisaks internetikaubandusele oli tarbijatel möödunud kuul probleeme ka jalatsite (119 pöördumist) ning telefonide ja muude sidevahenditega (97 pöördumist). Kokku pöördusid tarbijad ameti poole 2642 korral.

Lisaks lõpetas Tarbijakaitseamet menetluse Chilli vautšeriportaali suhtes, kes müüs hõbetatud kette hõbekettide pähe.

Tarbijakaitseamet sai juba aprillis vihje, et Chilli vautšeriportaal müüb hõbekette, mille suhtes oli tekkinud kahtlus, et tegemist võib olla kõigest hõbetatud kettidega. Ameti nõudmise peale lubas ettevõte teha kettidele ekspertiisi, tuvastamaks vihjes esitatud väiteid. Ekspertiis tõestas, et vähemalt üks portaalis müügil olnud kett oli hõbetatud, mitte hõbedast.

Chilli teavitas hõbekette ostnud tarbijaid ekspertiisi tulemustest ning muutis kodulehel oleva info korrektseks.

Tarbijakaitseameti töö arvudes 2013. aasta juunis:

  • telefoninõustamisi 1748,
  • vastuvõtte ametis ja maakonnaesindustes 183,
  • kirjalikke järelepärimisi 595,
  • kaebusi 116,
  • kontrolle 274,
  • ettekirjutusi 1,
  • märgukirju 110,
  • trahve 24 (kogusummas 3070 eurot),
  • tarbijakaebuste komisjoni otsuseid 24 (neist 13 tarbija kasuks).

Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskuse töö arvudes 2013. aasta juunis:

  • suulisi nõustamisi 55,
  • kirjalikke päringuid 26,
  • piiriüleseid kaebusi 18.

Lisamaterjalid:

  • Tarbijakaitseameti töötulemused mais:

http://www.tarbijakaitseamet.ee/index.php?id=17256;

  • Tarbijakaitseameti kodulehe e-kaubanduse rubriik:

http://www.tarbijakaitseamet.ee/e-kaubandus/.


Tarbijakaitseamet valvab tarbijakaitset puudutavate õigusaktide täitmise üle ja abistab üksiktarbijaid ettevõtjatega tekkinud vaidluste lahendamisel. Lisaks tegeleb amet tarbijate ja ettevõtjate nõustamise ning teavitusega. Tarbijakaitseamet kuulub Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi haldusalasse ning ameti tegevusvaldkonnad, eesmärk ja põhiülesanded on täpsemalt määratletud ministri poolt välja antud Tarbijakaitseameti põhimääruses.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255