Lauringu kinnitusel üldine müük mullusega võrreldes langenud pole ning peolaud tuleb ikkagi korralik, kuid isetegemine on tõusuteel. „Maitsestatud ja marineeritud lihatoodete müük on vähenenud ja soodsama kilohinnaga maitsestamata liha käive tõusnud. Valmissalatite- ja toitude asemel on tõusnud kartuli ning muude köögi- ja juurviljade müük. Samuti ostetakse poepiparkookide asemel rohkem tainast ja glasuure,” ütles Lauring.
„Varasemast märksa enam ostetakse ka kaalutooteid ja soodsama kilohinnaga suuremaid pakke. Näiteks kaalukommide müük on mullusega võrreldes märksa kasvanud ning väiksema verivorstipaki asemel ostetakse rohkem suuri, üle kilo kaaluvaid pakendeid. Ostud mõeldakse hästi läbi ning selgelt eelistatakse soodushinnaga kampaaniatooteid,“ ütles Lauring.
„Ka tööstuskaupade puhul ostetakse rohkem hooaja- või kampaaniatooteid ning vähem suveniire ja elektroonikat. Enam kui veerandi võrra on kasvanud aga näiteks hügieeni- ja suuhooldustoodete müük, mis näitab, et ka apteegikaup ostetakse soodsamalt tavapoest,“ lisas Lauring.
A1000 Marketi juhi sõnul on majanduslangus inimeste üldise ostukäitumise ratsionaalsemaks muutnud. „Hinnatõusud tabasid kõiki valusalt ja klientide osas hakkab see vahe kaduma, et suurema sissetulekuga inimesed käivad ühtedes ja teised sooduspoodides, sest toidukorv on sisuliselt sama. Kui võrrelda toidukettide käibeid, siis on näha, et kallimate poodide mahud vähenevad ja soodsamatel jätkuvalt kasvavad,“ lisas Lauring.