"Tallinna lennujaamast peab saama mugavalt nii Tallinna kesklinna,
bussijaama, sadamasse kui ka raudteejaama. Samuti peavad Tallinna
lennujaamast lähtuvad bussiliinid ühendama lennujaama kiirelt kogu
Eestiga," ütles Klaas riigikogu pressitalituse vahendusel.
Klaasi sõnul tähtsustub reisikeskuse teema veelgi seoses uute
lennuliinide avamisega. Majanduskomisjoni esimees märkis, et samast
loogikast lähtudes on vajalik edasi arendada ka Tartu, Kuressaare ja
Kärdla lennujaamu.
Majanduskomosjon tõdes, et kuna lennuühendused moodustavad olulise osa
Eesti ettevõtluskeskkonnast, siis peab olema võimalik lennata Tallinnast
kõigisse olulisematesse Euroopa ärikeskustesse ja tagasi ühe päeva
jooksul.
Majanduskomisjon avaldas oma toetust Tallinna Lennujaama algatatud
liinitoetusteprogrammile, mis muudab Tallinna lennujaama, võrdluses
lähemate konkureerivate lennujaamadega, konkurentsivõimelisemaks. Klaasi
sõnul on oluliseks toeks järgmise aasta riigieelarvesse kavandatud 65
miljonit krooni Tallinna lennujaama julgestuskulude katteks, mis
võimaldab lennujaamal pakkuda lennukompaniidele soodsamaid lennujaama
tasusid.
Klaas rõhutas eesmärgina ka vajadust muuta Tallinna lennujaam
Põhja-Euroopa Aasia-suunaliste lendude keskuseks, kuivõrd Tallinn, kui
Hiinale lähim Euroopa Liidu pealinn, omab selleks igati soodsat asendit
ja arenenud infrastruktuuri.
Tallinna Lennujaam juhatuse esimees Rein Loik rääkis majanduskomisjonis,
et Tallinna Lennujaam on pidanud läbirääkimisi kahe Hiina
lennukompaniiga.
Lisaks osutas Loik, et alates 13. detsembrist alustab Tallinnast lende
odavlennufirma Ryanair, pakkudes otselende Stockholmi, Oslosse,
Düsseldorfi, Dublinisse, Edinburghi, Milanosse ja Londonisse. Jaanuarist
alustab opereerimist Blue 1, mis lendab Helsingisse ja aprillist hakkab
Easyjet Londoni kõrval lendama ka Liverpooli.
BNS