Peamine rikkumine seisnes selles, et kauplejate kodulehtedel ei olnud tarbijatele müüdavate toodete kohta kogu teavet eesti keeles, teatas Tarbijakaitseamet. Tarbijakaitseseaduse järgi on kaupleja kohustatud andma tarbijale enne kauba omandamist eesti keeles üksikasjalikku, tõest ja arusaadavat teavet. See nõue kehtib kõikidele kauplejatele olenemata tootegrupist.
"Puuduliku infoga veebipoodide suurt protsenti võib põhjendada alustavate ja tegutsevate veebipoodnike vähese informeeritusega vajalikest nõuetest. Siin saab TKA kindlasti omapoolse mitmekülgsema regulaarsema teavitustegevusega olukorra parandamisele palju kaasa aidata," ütles Eesti e-kaubanduse Liidu tegevjuht Merle Kangur BNS-ile. "Eesti e-kaubanduse Liit on erinevate koolituste ja infokirjadega oma liikmete tähelepanu nende puuduste kõrvaldamisele korduvalt juhtinud. Loodan koostöös TKA-ga turu korrastumisele ja veebipoodnike korrektsele tegutsemisele," lisas Kangur.
Kauplejad peavad avaldama info nii toote omaduste, kasutamistingimuste kui garantii kohta viimase olemasolul. Lisaks sellele peab tarbijat teavitama toote hinnast, tasumistingimustest ning lepingu täitmisest ja sellest tulenevatest õigustest, kohustustest ja vastutusest, sealhulgas kauba või teenuse suhtes pretensiooni esitamise võimalustest.
Ameti hinnangul võtavad mitmed kauplejad tehnikakaupade tooteinfo otse tootja, maaletooja või edasimüüja andmebaasist, jättes seejuures teabe eesti keelde tõlkimata.
Lisaks tuletab Tarbijakaitseamet jäätmeseaduse mõistes probleemtooteid, patareid ja akud, mootorsõidukid, elektri- ja elektroonikaseadmed, rehvid ja põllumajandusplast, müüvatele e-kauplejatele meelde, et neil on kohustus teavitada oma kodulehel tarbijaid kohtadest, kuhu nimetatud toodete jäätmeid tagastada. Avaldada tuleb nii jäätmete tagastamiskohtade asukohad kui telefoninumbrid, millele helistades on võimalik saada asjakohast infot.