HBRis annavad kaks professorit ja üks endine Fortune 500 juht omapoolseid soovitusi. Esiteks ära looda nii suuri kärpeid saavutada mõne üksiku kulurea pealt
- tõenäoliselt on see kümne või enama tegevuse tulemus. Samuti on nö
alustamise koht erinev sõltuvalt eemärgi suurusest.
-10%
Kui pead kokku hoidma kuni 10%, siis vaata esmajoones üle osakondade
juhtimise kulud, lükka edasi palgatõusud ning vaata üle kokkuhoiu ideed,
mis on varem arutuse all olnud, aga pole rakendatud. Samuti piira
juhuslikke väljaminekuid ning välista igasugune ülekulu eelarvesse
planeeritud kuluridadel.
-20%
20% puhul pead ilmselt hakkama mõtlema ka organisatsiooni struktuuri
muutmise peale - millised tööd loovad vähem väärtust kui nende
ülalpidamiseks kulutad? Heal ajal võis olla neid funktsioone mugav ülal
pidada, aga nüüd tasub uuesti kaaluda nende otstarbekust. Võib olla saad
mingeid protsesse muuta tõhusamaks? Räägi läbi ka oma
lepingupartneritega - ehk on sealt võimalik midagi kokku hoida.
-30%
Kui eesmärgiks on aga 30% kulude kokkuhoid, siis pead veel laiemalt
vaatama - lisaks eelnevale tuleks senisest veel rohkem rõhku panna
paralleeltegevuste optimeerimisele (näiteks sama küsimuse analüüsimine
mitmes üksuses vmt), koosolekute vähendamisele, mingite programmide või
toodete peatamisele. Olulised varjatud kulude kohad võivad sageli olla
osakondade ülesed projektid - kas neid saaks teha tõhusamaks? Kaalu kas
kolimine annaks olulist säästu.