Kuna riigiettevõtte strateegiline partner on Poola lennuettevõte LOT, peaks aktsiakapitali panustama mõlemad partnerid võrdselt ehk teiselt osapoolelt oodatakse kuni viie miljoni eurost investeeringut. LOT ei ole siiani aga nõustunud, sest ettevõte on ka ise finantskriisis.
"Me arutame praegu erinevaid variante oma ettevõttes, nii et selle nädala lõpuni mul teile mingit uudist anda ei ole," ütles LOT-i kommunikatsioonijuht Michal Czernicki ERR-ile.
"LOT-ilt ei ole me mitte mingisugust abi saanud ega ei ole ka saamas," kommenteeris Nordic Aviation Group AS-i juhatuse liige Erki Urva ERR-ile ning lisas, et viiruspuhangu tõttu teatas LOT force majeure'ile viidates oma tellitavate lendude lõpetamisest ja on andnud vihje, et nad selle aasta lõpuni neid ei soovi.
Nordica ettepanekule suurendada ühiselt osanike poolt osakapitali tütarfirmas Regional Jet, viies selle seadusega nõutud tasemele, vastas LOT Urva sõnul eitavalt.
Kui LOT ühisettevõttesse panustada ei soovi, viib see nende osakapitali vähenemiseni. Majandusminister Taavi Aasa sõnul LOT-i osalus lepingute järgi aga väheneda ei saa, seega edasine samm oleks osalus Poola ettevõttelt välja osta.
"Kui LOT ei ole valmis panustama, siis vastavalt aktsionäride lepingule vaadatakse osalus üle, hinnatakse nende osalus, ja vastavalt sellele tuleb see siis ka välja maksta," kommenteeris Aas ERR-ile. Erki Urva sõnul võib tehingu lõpule viimiseks kuluda kuid.
Enne seda on tarvis aga valitsuse toetusotsust. Minister Aas kinnitas ERR-ile, et seisab Nordica lennundusgrupi toetamise eest. Esiteks, kuna tema vaates suudab riiklik ettevõte reisipiirangute taandumisel lendudega taasalustada kõige operatiivsemalt.
Nordica oleks valmis üle võtma lennuliinid, mille taastamisega on kõige kiirem, sest arvata, et kriisis lennufirmad esimeses järjekorras Tallinnast lende taastama hakkaks, pole reaalne.
Näiteks Air Baltic on teatanud, et jätkab edaspidi lendamist vaid suurte Airbusidega, mis ei ole aga sobilikud Tallinna-Riia lendudeks, mistõttu võib Tallinn täielikku lennusulgu jääda. Teisalt Nordica tütarettevõte Regional Jet on vajadusel paindlik selliseid tellimusvedusid Tallinnast alustama.
"Lisaks sellele on meie lennundusgrupist väga huvitatud SAS, kes soovib teha koostööd. Regional Jet juba tegi koostööd, millega oldi väga rahul ja nad on ka kinnitanud, et nad ka tulevikus tahavad seda koostööd teha, nii et tegelikult ka turg on olemas," lisas Aas.
Valitsus asub Nordica toetamist arutama homme.