12.08.2015 Kolmapäev

Spetsialistid: kaubanduskeskuste ellujäämise võti peitub eristumises

Kinnisvarabüroo Uus Maa turuülevaate tutvustamisel märgiti, et uute kaubanduskeskuste arendajad peavad rõhku panema eristumisele; uutes keskustes tuleb rõhku panna uutele brändidele ja meelelahutuse osale.
Spetsialistid: kaubanduskeskuste ellujäämise võti peitub eristumises
Spetsialistid: kaubanduskeskuste ellujäämise võti peitub eristumises Foto: PM

"Turul räägitu on praegu puhas spekulatsioon. Meil on räägitud Ikeast ja olen ka kuulnud, et tahetakse näha Burger Kingi või Starbucksi ehk laiemalt tuntud brände. Kui aga vaadata Eesti väikest turgu, siis meil on tuntud brändide esindatus üllatavalt hea," rääkis Uus Maa analüütik Igor Habal kinnisvaraturu ülevaate tutvustamisel BNS-ile.

"Uute kaubakeskuste, mis tahavad turule tulla, eesmärgiks ellujäämise osas peaks olema eristumine. Samade brändide abil ei saa üles ehitada uut keskust. Ma arvan, et praegu tehakse tööd selle nimel, et ka uued kaubamärgid oleksid esindatud," lisas Habal ja lisas, et ilmselt kõige kiiremini õnnestub see praegu Ülemiste keskuse lähedusse ehitataval kaubakeskusel T1.

"Kui vaatame täna kaubanduskeskustes toimuvat, siis kõik kaubakeskused on rentnikega täidetud. Äri läheb hästi ja kui tuleb uus kaupmees, siis pinda talle pakkuda ei ole. See on see põhjus, miks investorid on kaalunud uute keskuste arendamist," rääkis Swedbanki kinnisvara ja ehituse osakonna juhataja Ero Viik kinnisvaraturu ülevaate tutvustamisel.

"Olles dialoogis erinevate arendajatega, siis kõik saavad väga hästi aru sellest, et samade kaupmeeste koosseisuga ei ole mõtet uut kaubakeskust Tallinnasse ehitada. Seetõttu käib täna palju suurem töö kui varasematel aastatel selle nimel, et saaks Tallinnasse valikut juurde tuua," märkis Viik.
Viik rääkis veel, et praegu on kaubakeskuste arendamine oluliselt erinev sellest, kuidas arendati keskusi kümme aastat tagasi. "Kümme aastat tagasi arendatud keskuses puudus vaba aja veetmise ja meelelahutuse osa üldse. Täna ei tule ilma selleta üldse kõne allagi," märkis ta.

Turuülevaate tutvustamisel märgiti, et kaubakeskusi survestab ka aina kasvav e-kaubandus, mistõttu peavad keskused leidma teisi võimalusi, näiteks meelelahutuse näol, inimeste toomiseks kaubakeskustesse.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255