28.04.2011 Neljapäev

Strateegiaekspert: õppige mõjutama

“On kaks suurt põhjust, mis paneb inimesed käituma nagu nad käituvad - nad tahavad (motivatsioon) ja nad suudavad (võime),” ütleb Grenny ja lisab: “Juhid kasutavad väga vähe mõjutamisstrateegiaid, mis tugineksid töötajate suutlikkuse kasutamisel.”

Grenny hinnangul ei ole enamus juhte endale ka teadvustanud, et on olemas kolme liiki motivatsiooni ja võimeid:

  • personaalsed;
  • sotsiaalsed;
  • struktuursed.

Kokku seega kuus erinevat mõjutamisviisi - vaid neid kõiki tundes on võimalik luua tõeliselt edukas mõjutamise strateegia. Seda on tõestanud ka uuringud, mis on näidanud, et juhid, kes kasutavad kõiki neid kuute mõjutamisvahendit, suudavad kümme korda suurema tõenäosusega muudatused läbi viia kui nende kolleegid.

juhtimine.ee

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Allikas 1: Personaalne motivatsioon - kas ma tahan seda teha?
Allikas 2: Personaalne võime – kas ma oskan seda teha?
Allikas 3: Sotsiaalne motivatsioon – kas teised julgustavad mind seda tegema?
Allikas 4: Sotsiaalne võime - kas teised aitavad mul seda teha?
Allikas 5: Struktuurne motivatsioon – kas keskkond on mulle sobiv selle asja tegemiseks?
Allikas 6: Struktuurne võime – kas keskkond toetab mind selle asja tegemisel?

Lae alla kogu kokkuvõtte.

juhtimine.ee


Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255