“On kaks suurt põhjust, mis paneb inimesed käituma nagu nad käituvad -
nad tahavad (motivatsioon) ja nad suudavad (võime),” ütleb Grenny ja
lisab: “Juhid kasutavad väga vähe mõjutamisstrateegiaid, mis tugineksid
töötajate suutlikkuse kasutamisel.”
Grenny hinnangul ei ole enamus juhte endale ka teadvustanud, et on
olemas kolme liiki motivatsiooni ja võimeid:
- personaalsed;
- sotsiaalsed;
- struktuursed.
Kokku seega kuus erinevat mõjutamisviisi - vaid neid kõiki tundes on võimalik luua tõeliselt edukas mõjutamise strateegia. Seda on tõestanud ka uuringud, mis on näidanud, et juhid, kes kasutavad kõiki neid kuute mõjutamisvahendit, suudavad kümme korda suurema tõenäosusega muudatused läbi viia kui nende kolleegid.
Allikas 1: Personaalne motivatsioon - kas ma tahan seda teha?
Allikas 2: Personaalne võime – kas ma oskan seda teha?
Allikas 3: Sotsiaalne motivatsioon – kas teised julgustavad mind seda tegema?
Allikas 4: Sotsiaalne võime - kas teised aitavad mul seda teha?
Allikas 5: Struktuurne motivatsioon – kas keskkond on mulle sobiv selle asja tegemiseks?
Allikas 6: Struktuurne võime – kas keskkond toetab mind selle asja tegemisel?
Lae alla kogu kokkuvõtte.
juhtimine.ee