EALL-i hinnangul on traditsioonilised meedialiigid jätkuvalt olulised reklaamikanalid jõudmaks ka nende tarbijagruppideni, kellele otsepost ei ole oluline. Olulisemaks on muutumas ka elektroonilised kanalid, teatas liit.
Esialgsete uuringutulemuste põhjal võib väita, et 38,5 protsenti vastanutest on kas keelanud reklaami postkasti panemise või leiab, et postkasti jõudva otseposti hulk on häirivalt suur. 20 protsenti vastanutest hävitab aga otseposti kohe.
Uuring näitas, et otseposti kasulikkus tarbija jaoks suureneb koos tarbija vanusega. Otseposti kasulikkust hindavad eelkõige pensionärid. Samas peavad otseposti koormavaks ettevõtjad, juhid, tipp-spetsialistid, üliõpilased ja õpilased, kes on seisukohal, et otsepost pigem koormab neid ebavajaliku infoga.
EALL leiab uuringule tuginedes, et väär on rõhutada otseposti efektiivsust võrreldes traditsioonilise meediaga olukorras, kus mõned kaubandusettevõtted eelistavad otseposti. Järelikult on nende kaubanduslike teadaannete hulk ka traditsioonilises meedias väiksem, mistõttu otsepost ongi märgatavam.
Uuring näitas, et eksisteerib seos otseposti tõrjumise ning nutitelefonide ja tahvelarvutite kasutamise vahel – nende kasutajad eelistavad leida infot teisel viisil.
Tegemist oli üle-eestilise uuringuga, mis viidi läbi märtsis ja kus vastajaid oli 997.