02.04.2014 Kolmapäev

Traditsiooniline meedia on efektiivne reklaamikanal

Eesti Ajalehtede Liit (EALL) tellis Turu-uuringute AS-ilt reklaamikanalite uuringu, mille tulemused näitavad, et traditsiooniline meedia on reklaamikanalina jätkuvalt efektiivne.

Traditsiooniline meedia on efektiivne reklaamikanal
Traditsiooniline meedia on efektiivne reklaamikanal Foto: PM

EALL-i hinnangul on traditsioonilised meedialiigid jätkuvalt olulised reklaamikanalid jõudmaks ka nende tarbijagruppideni, kellele otsepost ei ole oluline. Olulisemaks on muutumas ka elektroonilised kanalid, teatas liit.

Esialgsete uuringutulemuste põhjal võib väita, et 38,5 protsenti vastanutest on kas keelanud reklaami postkasti panemise või leiab, et postkasti jõudva otseposti hulk on häirivalt suur. 20 protsenti vastanutest hävitab aga otseposti kohe.

Uuring näitas, et otseposti kasulikkus tarbija jaoks suureneb koos tarbija vanusega. Otseposti kasulikkust hindavad eelkõige pensionärid. Samas peavad otseposti koormavaks ettevõtjad, juhid, tipp-spetsialistid, üliõpilased ja õpilased, kes on seisukohal, et otsepost pigem koormab neid ebavajaliku infoga.

EALL leiab uuringule tuginedes, et väär on rõhutada otseposti efektiivsust võrreldes traditsioonilise meediaga olukorras, kus mõned kaubandusettevõtted eelistavad otseposti. Järelikult on nende kaubanduslike teadaannete hulk ka traditsioonilises meedias väiksem, mistõttu otsepost ongi märgatavam.

Uuring näitas, et eksisteerib seos otseposti tõrjumise ning nutitelefonide ja tahvelarvutite kasutamise vahel – nende kasutajad eelistavad leida infot teisel viisil.

Tegemist oli üle-eestilise uuringuga, mis viidi läbi märtsis ja kus vastajaid oli 997.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255