Konjunktuuriinstituudi teatel on jaekaubanduses ettevõtjate ootused võrreldes teiste majandusharudega kõige optimistlikumad – kaks kolmandikku ettevõtjaist ootab müügi kasvu lähikuudel ning ligi veerand plaanib töötajaid juurde palgata.
Bauhof Groupi turundusdirektori Britte Maidra sõnul on 2014. aasta ettevõtte jaoks hästi alanud, sest ehitus- ja aiakaupade sektoris on eriti oluline mõjutaja ilm. "Lumevaene talv ja varajane kevad on tublisti kaasa aidanud ehitus- ja aiakaupade müügile." Turundusdirektor usub, et ka teine kvartal tuleb ettevõtte jaoks hea.
Selveri müügidirektori Kristi Lombi sõnul kasvas Selveri käive esimeses kvartalis 3,6 protsenti ja ettevõte prognoosib mõõdukat käibe kasvu ka edaspidiseks.
Ka Maxima Eesti järgib üldist trendi, mille järgi soovivad kauplejad lähikuudel müüki suurendada ning töötajaid juurde võtta. "Oleme ikka veel arengufaasis, kus tahame turgu võita ja plaanime avada uusi kauplusi," ütles ettevõtte kommunikatsioonijuht Erkki Erilaid.
Samas viitas Erilaid ka välisteguritele, nagu näiteks oodatust aeglasem majanduskasv Euroopas ja Ukraina kriis. "Millal need tegurid Eestisse jõuavad, on väga raske ennustada, nagu ka seda, millal või millega lõpeb Ukraina kriis," ütles Erilaid.
Konjunktuuriinstituudi küsitluse andmetel näeb kuue kuu perspektiivis ärikonjunktuuri halvenemist kolmandik logistikafirmadest ja neljandik transpordifirmadest. Põhjuseks eelkõige Vene-Ukraina kriisiga seotud võimalikud rahvusvahelise kaubanduse tõrked.
"Ukraina kriis mõjutab meid vähe. Pigem mõjutab Euroopa riikide üldine majanduslik seisak, eriti Soome ja Rootsi seis," ütles ekspedeerimis- ja logistikafirma Ace Logistics Estonia tegevjuht Andres Matkur.
Näiteks Ukraina sündmused veel Eesti logistikasektorit oluliselt ei mõjuta, kuid kui kriis peaks kaasama terve riigi, on Matkuri hinnangul tulevased mõjud ennustamatud.