"Uus ühistranspordiseadus muudab tõepoolest kommertsalustel toimivate bussiettevõtete konkurentsi senisest veelgi tihedamaks ja kahtlemata saab üheks konkurentsi elemendiks ka hind," ütles Obolenski BNS-ile.
Piletihindade tuntav langus sai Obolenski sõnul alguse tegelikult juba aasta tagasi, kui reisijaid hakkas teenindama Simple Express ja Tallinnast oli võimalik Narva ja Tartusse sõita 3 euroga. "See oli eelkõige ajendatud konkurentsist riigi poolt ilmselgelt üledoteeritud Elroniga, nüüd aga rõõmustame juba ligi 2 kuud Eesti reisijaid 1-euroste piletitega ja lisandunud on ka uusi Simple Expressi liine, näiteks Tartu ja Narva vahel. Laienemine teistesse suurematesse linnadesse toimub juba lähiajal," kinnitas Obolenski.
Uus ühistranspordiseadus ja seeläbi tihenev konkurentsiolukord kommertsliinidega kaetud bussiturul ei puuduta Obolenski sõnul mitte ainult väikeseid külasid, vaid ka väljumissageduste vähendamist suuremates linnades ja asulates. "Bussifirmadel tuleb kohaneda uue olukorraga ja leida uusi kaasaegseid ning reisijate tänaseid reisimissoove tagavaid logistilisi lahendusi," tõdes ta. "Seega ei tähenda tänaste liinide sulgemine ja väljumiste mahu muutmine, et tulevikus sinna midagi sobivamat asemele ei tule. Töötame pingsalt selle nimel, et vedada inimesi seal kus seda on võimalik majanduslikult tasuvalt teha," kinnitas Obolenski.
Kommertsliinid ei saa Obolenski kinnitusel riigilt mingit toetust ja peavad kõik kulutused 100 protsenti ise katma. "Riik toetab vaid avaliku liinilepinguga toimuvat bussiliiklust linnade ja maakondade siseselt. Nii et eks aeg näitab, kui hea koostöö erasektori ja riigi vahel saab olema, et üldine Eesti ühistransport püsiks terviklikult jätkusuutlikuna nii väiksemates kui suuremates kohtades," sõnas Obolenski.