"See pole müüt, et eestlane ostab enne suure võimsa auto kui püüab parandada oma muud eluolu," ütles uuringu tegemist juhtinud Mari Jüssi Säästva Eesti Instituudist.
Eestis ostetavate uute autode kütusekulu analüüsist selgus, et üle poole registreeritavatest uutest autodest on sama suure kütusekuluga, kui olid enim müüdud sõidukid 15 aastat tagasi. See tähendab, et uued autod neelavad Eestis 20 protsenti rohkem kütust kui EL-is keskmiselt.
"Erinevates investeerimis- ja arengukavades deklareeritakse küll, et eelistame ühistransporti ja ohjeldame autostumist, kuid kõik, mis puutub rakenduspoolt, on suunatud ainult autokasutamise mugavuse soodustamiseks," rääkis Jüssi.
Lähtudes raportist märgib ajaleht, et riik saaks suunata inimesi senisest efektiivsemaid autosid soetama, kui rakendaks kütusekulul ehk süsinidioksiidil põhineva automaksu.
Kolmapäeval kell 10.00 esitleb säästva arengu komisjon Tallinnas hotellis Tallink City Hotel säästva transpordi raportit, mille eesmärk on anda hinnang Eesti transpordi ja liikuvuse praegustele suundumustele ning sellest lähtuvalt võimekusele täita rahvusvahelised keskkonnakohustused.