Ettevõte alustas suhkru vähendamist möödunud aastal kohupiimakreemide segmendis, kus alustuseks vähendas ettevõte lisatud suhkru mahtu 13%, ütles Valio Eesti turundusdirektor Krista Kalbin pressiteate vahendusel.
Järgmiseks kavandab ettevõte lisada vähem suhkrut oma keefiridesse ja jogurtitesse.
Sarnaselt Eestiga vähendab Valio oma toodetesse lisatava suhkru hulka ka Soomes. Protsess sai alguse 2015. aasta kevadel ning seni on muudetud koostisega tooted ettevõtte hinnangul tarbijatelt positiivset vastukaja saanud.
Selleks et tarbijad väheneva suhkruga harjuksid, plaanib ettevõte vähendada seda sammhaaval. See tähendab, et toodete retsepte ja seega ka pakendeid muudetakse pea igal aastal.
"Toiduliidu tervisliku toitumise uuringu kohaselt peetakse suhkrut vaieldamatult kõige vähem tervislikuks toiduaineks. Samas näitas põllumajandus-kaubanduskoja tellimusel mullu sügisel läbiviidud piimauuring, et ligikaudu 70% tarbijate arvates on praegu müüdavad jogurtid ja kohupiimakreemid täpselt parasjagu magusad. Peame siiski andma inimestele aega harjuda vähemmagusa tootega – vastasel juhul kaotab toode järsu maitsemuutuse tõttu konkurentsis," rääkis Kalbin.
Soome Valio kontserni kuuluv Valio Eesti toodab peamiselt Kesk- ja Lõuna-Eesti farmide toorpiimast tooteid nii Eesti kui ka Läti, Leedu, Itaalia, Rootsi ja Ameerika Ühendriikide turgudele. Valio Eesti teenis möödunud aastal 85,8 miljoni euro suuruse käibe juures 4,5 miljonit eurot kasumit. Ettevõttes töötas toona keskmiselt 390 inimest.