Protokolliga uuendatakse 1998. aastal sõlmitud lepingu teabevahetuse sätteid, mis ei piirdu ainult lepinguosaliste riikide residentidega ega lepingus nimetatud maksudega. Samuti ei või Eesti ega Hiina protokolli jõustumisel keelduda teabevahetusest seetõttu, et riigil enda tarbeks sellist maksualast teavet vaja ei ole.
„Topeltmaksustamise vältimise lepingud soodustavad investeeringuid ja aitavad ettevõtjatel jõuda strateegilistele turgudele. Hiina puhul on tegemist globaalse ja kasvava majandusjõuga, mistõttu on tähtis, et meie kahepoolsed lepingud vastaksid vajadustele ja muutunud rahvusvahelistele nõuetele“, selgitas kantsler Veiko Tali.
Hiina on Eesti kaubanduspartnerite hulgas 10. kohal, eelkõige eksporditakse sinna elektriseadmeid, mineraalkütust, mehaanilisi seadmeid, puitu ja puittooteid. 2014. aasta juuni seisuga oli Hiina teinud Eestisse otseinvesteeringuid 6,6 miljonit eurot ehk 0,04% investeeringute kogumahust, Eesti otseinvesteeringute suurus oli 2,8 miljonit eurot.
Eestil on topeltmaksustamise vältimise lepingud 56 riigiga, sealhulgas kõigi ELi riikidega, OECD liikmesriikidest puuduvad Eestil lepingud Austraalia, Tšiili, Jaapani ja Uus-Meremaaga. Maksulepingud soodustavad investeeringuid, tagavad isikute võrdse kohtlemise ning kõrvaldavad topeltmaksustamise, mis võib tekkida kahe riigi seaduste koosmõju tulemusena.