Maksu- ja Tolliameti teenindusosakonna juhataja Rivo Reitmanni sõnul oli küsitluse eesmärgiks hinnata klientide rahulolu tulude deklareerimisega e-maksuametis ja leida võimalusi teenuse edasiarendamiseks.
„Küsitluse tulemused on meie jaoks olulised just teenuse arendamise seisukohalt, sest klientidelt laekub selle raames väärtuslikku tagasisidet nii võimalike probleemkohtade kui ettepanekute näol. Nii et kuigi meil on üldise rahulolu üle hea meel, võtame laekunud ettepanekud kohe arutlusele,“ rääkis Reitmann.
Tulude deklareerimise puhul e-maksuametis toodi eelistena välja mugavust, lihtsust ja kiirust, eriliti tõsteti positiivselt esile seda, et deklaratsioonid on suures osas eeltäidetud.
Enim segadust põhjustasid abikaasaga ühise deklaratsiooni esitamine, samuti toodi välja, et mahukaid laenulepinguid on keeruline üles laadida. Väljakutseteks olid ka investeerimiskonto ja metsamaterjali deklareerimised. Ettepanekuna esitati e-posti teel teavituse saatmine deklaratsiooni staatuse muutumise kohta, ka leidis tervelt 75% vastanutest, laenuintresside andmed võiks maksuhaldurile saata pank.
E-posti teel küsitleti 2014. aastal elektroonilise tuludeklaratsiooni esitanud kliente, kokku saadeti küsimustikke 4491, tagasisidet andis 1885 klienti.
Maksu- ja Tolliamet viib regulaarseid veebipõhiseid kliendiküsitlusi soovitusindeksi meetodil läbi alates 2012. aastast. Uuritakse rahulolu teenuste, teenustekanalite, ametnike tegevuste kvaliteediga just nendelt klientidelt, kellel maksuhalduriga hiljutine selleteemaline kokkupuude olemas.