Kliendipõhise ettemaksukonto abil saab klient mitme erineva ülekande
asemel katta kõik oma kohustused ühe maksekorraldusega. Kliendipõhise
ettemaksukonto võttis MTA kasutusele 2009. aastal, uue arvestussüsteemi
ja võlahalduse süsteemi arendamine lõppes 2010. aastal.
Auhinna võtsid Soome presidendilt vastu Maksu- ja Tolliameti
peadirektori asetäitja Egon Veermäe ja uuele elektroonilisele
arvestussüsteemile ülemineku projekti juht Ruth Paade. Egon Veermäe
tänas Soome presidenti ja konkursi korraldajaid kõrge tunnustuse eest,
öeldes: "Innovatsioon ei ole tänases muutuvas maailmas enam pelgalt
võimalus, vaid see on kohustus, sest avalik sektor peab käima muutustega
kaasas ja pakkuma kvaliteetset teenust. Mul oli hea meel kuulda, et
ettemaksukontoga seotud süsteem on maailmas unikaalne ja meil soovitati
seda ka laiemalt tutvustada. "
MTA peadirektor Enriko Aav: “Maksu- ja Tolliamet on läbi aastate pidanud
esmatähtsaks lihtsustada maksumaksja elu kohustuste täitmisel.
Tunnustuse pälvinud uuendus sai võimalikuks tänu 2009. aastal rakendatud
uuele tulude arvestamise süsteemile. See oli MTA infosüsteemide
põhjapanev arendus, mis lõi eeldused maksumaksja elu kergendavate
paljude uute teenuste väljatöötamiseks. Süsteemi abil saab parema
ülevaate ka riigi rahalisest hetkeseisust, samuti mängis see olulist osa
MTA infosüsteemide valutul eurole üleviimisel.”
Maksu- ja Tolliametit on tänavu mitmel korral tunnustatud ka
juhtimiskvaliteedi parendamise eest. Jaanuaris pälvis Maksu- ja
Tolliamet tiitli "Kvaliteedi Tegu 2010" protsessipõhise juhtimise
juurutamise eest. Samuti oli MTA üks kolmest avaliku sektori asutusest,
mis pälvis tunnustuse väga heade tulemuste eest avaliku sektori
kvaliteediauhinna konkursil "Arenev riigiasutus 2011".
MTA