Maksu- ja Tolliamet (MTA) nõustas 2012. aasta I poolaastal füüsilisi isikuid maksualaselt 55 029 korral, juriidiliste isikute maksustamise ja käibemaksu osas nõustati inimesi 26 588 korral, teatas MTA.
Nõustamine toimus telefoni ja e-posti teel ning kirjalikele järelpärimistele vastates.
Kõige rohkem küsiti I poolaastal juriidiliste isikute maksustamise ja käibemaksu osas erinevate väljamaksete ja majandustehingute deklareerimise kohta. Käibemaksu osas uuriti peamiselt teenuse käibe tekkimise koha määramise ja 0%-lise maksumääraga maksustamise kohta. Tööandja maksudest küsiti palgatulu maksustamise ja lähetuskulude hüvitamise ning päevarahade maksmise kohta. Füüsiliste isikute maksustamise peamised teemad olid kinnisvara võõrandamine, eluasemelaenu intresside, koolituskulude ja välistulu deklareerimine ning FIE tegevusega seotud küsimused.
Maksude osakonna juhataja Evelyn Liivamägi sõnul on maksumaksjate maksualane teadlikkus tõusnud, mistõttu ameti poole pöördujate arv aasta aastalt väheneb. „Nõustamise kvaliteedi tõstmiseks täiendab amet pidevalt veebimaterjale ja lisab kodulehele uusi juhendeid, teeb koolitusi (sh videokoolitusi) ning vastab MTA foorumis maksumaksja küsimustele,“ ütles Evelyn Liivamägi. „Näiteks on kauba ja teenuse käibe tekkimisest avaldatud kodulehel hiljuti juhendmaterjalid. Jätkuvalt on oodatud maksumaksjate ettepanekud ja täiendused juhendite koostamiseks ning nõustamise parandamiseks,“ rõhutas Liivamägi.
„Samuti alustasime Skype´i kasutamist, et maksuspetsialistiga saaksid vajadusel ühendust ka neisse teenindusbüroodesse tulnud inimesed, kus maksuspetsialisti kohapeal pole,“ teatas Liivamägi. „Esialgu toimub Skype´i teel klientide nõustamine Pärnu teenindusbüroos, kuid kavas on teenust laiendada ka teistesse teenindusbüroodesse,“ lisas Liivamägi.
MTA infotelefonidelt ja e-posti aadressidelt saab vastused nii üldistele küsimustele kui ka konkreetsetele füüsiliste või juriidiliste isikute maksustamise, käibemaksu, tolli- ja aktsiisiinfo ning muudele maksustamisalastele küsimustele.