Kampaaniaga püüab MTA inimestele selgitada, et maksude maksmine on igati
loomulik tegevus. See on meie kõigi ühine kokkulepe, mis aitab riigil
paremini toimida ja kodanikel saada oodatud ning vajalikke sotsiaalseid
garantiisid. Meie kõigi panusest oleneb meie heaolu ja toimetulek.
Möödunudaastase sama põhisõnumiga kampaania jõudis kõige paremini kohale
31-50-aastastele meestele, kellest 62% mäletas Tallinnas kampaaniat
peamiselt tänavatelt. Keskmisest paremini märkasid kampaaniat ka
mitte-eestlastest mehed ning juhid ja spetsialistid. Võrrelduna teiste
sotsiaalsete, riiklike ja haridusvaldkonna kampaaniatega sai MTA üsna
hea keskmise tulemuse.
Maksu- ja Tolliameti peadirektor Enriko Aav:” Oleme küll maksude
kogumise osas praegu üsna edukad, ent ikkagi on oluline kui motiveeritud
on maksumaksja oma kohustusi riigi ees täitma. Selle motivatsiooni
hoidmisel on kahtlemata tähtis inimeste teadlikkus maksuraha
kasutamisest. Teame, et Maksu- ja Tolliametit usaldab 75-80% küsitletud
inimestest. Selle põhjal saab öelda, et järelikult nende jaoks on ka
maksude maksmine juba enesestmõistetav.”
MTA peab väga tähtsaks ka tööd noortega - uute maksumaksjatega. Nii
peavad ameti spetsialistid aastas ligi 130 kooliloengut eesmärgiga
rääkida noortele maksude eest saadavatest teenustest ja sellest, kuidas
riik maksuraha kasutab. Samuti selgitavad ameti töötajad maksukogumise
eesmärke arvukatel noorte- ja ettevõtlusmessidel.
Sügisese kaks nädalat kestva jätkukampaania põhisõnum on endiselt
„Maksmata maksud jätavad jälje,” kuid alamsõnumite rõhk on suunatud enam
sotsiaalsele ja kultuurilisele poolele. Kuivõrd järgmisel aastal
tähistame Eesti filmi 100. aastapäeva, siis teleklipi sõnum ongi see, et
olemasoleva maksuvõla arvelt saaksime teha 722 kodumaist head filmi.
Raadiotes kõlama hakkavate klippide teemaks on maksuvõla eest soetatavad
laste arvutid ning välimeedia reklaamid keskenduvad võimalike uute
lasteaedade ehitamisele.