Maksu- ja Tolliamet teatas, et on võitluses ebaseadusliku kütuseveoga järginud kehtivat seadust ning jätkab ärilisel eesmärgil kütust vedavate isikute takistamist seaduse alusel ka edaspidi ning selleks on ametil olemas ka kõik vahendid ja õiguslikud alused.
Ameti hinnangul ei ole õiguskantsler kahtluse alla seadnud ameti õigust takistada ebaseaduslikku kütusevedu ning ärilisel eesmärgil sissetoodud kütust maksustada. Seadus kehtib, kuni seda ei ole kehtetuks tunnistatud ega muudetud ning maksuhaldur on enda teatel seaduse rakendaja. Amet lähtub jätkuvalt kütuseveo takistamisel riskianalüüsist, keskendudes tihedalt piiri ületavate suure paagiga sõidukite kontrollile.
Alates tänavu juunist, mil kütusekontrolli tõhustati, on maksuameti ametnikud kontrollinud ligikaudu ühte protsenti kõigist piiri ületanud sõidukitest. Kontrollidel lähtutakse iga kord konkreetsest riskihinnangust, mille üheks kriteeriumiks on piiriületuse sagedus.
Ameti teatel põhjustasid piirijärjekordi tuhatkond sõidukit, mis ületasid piiri praktiliselt iga päev. Kontrolli tulemusel on septembris piirijärjekorrad vähenenud juuniga võrreldes Narvas 80, Luhamaa piiripunktis kaheksa ja Koidula piiripunktis kaks tundi. Praegu on kõigis piiripunktides järjekorrad praktiliselt kadunud, märkis amet.
Õiguskantsler Indrek Teder saatis neljapäeval rahandusminister Jürgen Ligile ja maksu- ja tolliameti juhile Marek Helmile soovituse olukorra parandamiseks piiril, kuna tema hinnangul ei ole maksu- ja tolliameti tegevus Eesti maanteepiiripunktides Venemaalt sõiduki standardpaagis sissetoodava kütuse maksustamisel kooskõlas õiguspärasuse ja hea halduse tava nõuetega ning seda tuleks muuta, nagu ka aktsiisiseadust.