Ajavahemikul 31. detsembrist kl 19.00 kuni 4. jaanuarini kl 8.00 ei saa
Maksu- ja Tolliameti kliendid siseneda e-maksuametisse või e-tolli ega
kasutada sealseid teenuseid: esitada maksu- ja tollideklaratsioone,
kontrollida saldosid, teha maksuvõla või näiteks KMKR numbri päringuid.
Samuti ei saa inimesed uue aasta esimestel päevadel kasutada oma Maksu-
ja Tolliameti ettemaksukontodel olevat raha või maksude tasumise tähtaja
pikendamiseks esitatud tagatist. Tollivormistusel tasumisele kuuluvaid
maksusummasid saab sel ajal maksta sularahas või deebetkaardiga.
Makseid saab Maksu- ja Tolliameti pangakontodele teha aga ka
infosüsteemide katkestuse ajal - MTA pangakontole laekunud summad on
näha infosüsteemide taaskäivitamise järel isiku ettemaksukontol.
Infosüsteemide katkestuse aeg aastavahetusel on Maksu- ja Tolliameti
arvates sobivaim, sest nii pühade kui ka nädalavahetuse tõttu on sel
ajal e-teenuste tavapäraseid kasutajaid kõige vähem. Perioodi pikkus
tuleneb eurole kohandatavate süsteemide paljususest ning ulatuslikust
tööst Maksu- ja Tolliameti arvestusandmete konverteerimisel.
Maksu- ja Tolliameti kliendid saavad probleeme vältida ja kõik
kohustused õigeks ajaks täita, kui planeerivad oma töö nii, et uue aasta
esimestel päevadel ei peaks toiminguid MTA infosüsteemides tegema.
Samuti palub Maksu- ja Tolliamet tolliklientidel sel ajal arvestada
tolliteenuse häirete ja katkestusega ning soovitab võimalusel selleks
ajaks tollivormistust nõudvaid kaubavedusid mitte planeerida.
Täiendavat infot toimuva ülemineku kohta saab Maksu- ja Tolliameti
kodulehelt rubriigist „Eurole üleminek” ja MTA foorumist foorum.emta.ee.
Samuti saab tolliinfot tel 880 0814, infot e-maksuameti/e-tolli kohta
aga tel 880 0815.
BNS