Võistlussõiduk võib osaleda liikluses ainult seoses registreeritud auto- või motospordivõistluste ja -treeningutega. Samuti ei kasutata võistlussõidukeid aasta läbi, mistõttu ei ole kultuuriministeeriumi hinnangul mõistlik neile aastamaksu kehtestada.
„Võistlussõidukite maksustamine tekitaks ebavõrdsust spordialade vahel, sest teiste alade vahenditele ei ole riiklikku maksu kehtestatud. Lisaks võib mootorsõidukimaks planeeritud kujul sundida vähem kindlustatud noorsportlasi spordialaga tegelemisest loobuma,” märkis kultuuriminister Heidy Purga.
Erinevalt tavasõidukitest ei ole võimalik võistlussõidukeid lõpuni kasutada, sest konkurentsis püsimiseks ja rahvusvaheliste katusorganisatsioonide kehtestatud võistlus- ja ohutusnõuetele vastamiseks on vaja sõidukeid pidevalt uuendada või soetada uus. „Seega erinevalt iga päev kasutuses olevatest tavasõidukitest kasutatakse võistlussõidukeid piiratud ajal, kohas ja tingimustel. Võistlussõidukite osakaal kõigist sõidukitest on marginaalne ning seega oleks ka mõju riigieelarvele väheoluline,” lisas kultuuriminister.
Samuti tegi kultuuriministeerium ettepaneku vabastada automaksust vanasõidukid. Liiklusseaduse kohaselt on vanasõiduk teaduse või tehnika arengut kajastav, ajaloolis-kultuurilise väärtusega, kollektsionääridele või muuseumidele huvi pakkuv sõiduk, mille valmistamisest on möödunud vähemalt 35 aastat.
„Enamik vanasõidukitest asub hoiupaikades ja maanteedele jõutakse mõnel päeval aastas. Vanasõidukitele on kehtestatud eritingimused võrreldes iga päev tavaliikluses olevate sõidukitega. Tegu ei ole klassikalises mõttes igapäevase transpordivahendiga,” märkis kultuuriminister. Kui ettepanek ei leia toetust, palub kultuuriministerium maksmise vabastus luua vähemalt museaaliks olevatele vanasõidukitele.