Ettevõtluses kasutatava sõiduauto ostmisel ning rentimisel võib piirangu kohaselt sisendkäibemaksuna maha arvata 50 protsenti, kuid mitte rohkem kui 2000 eurot. Ettevõtluses kasutatava sõiduauto kaupade ja teenuste ostmisel lubatakse käibemaksu maha arvata 50 protsenti.
Antud piiranguga loodab Rahandusministeerium saada täiendavat maksutulu ligikaudu 40 miljonit eurot aastas.
Piirangu eesmärgiks on maksustada sõiduautosid vasvalt nende tegelikule kasutamisele.
Piirangut ei rakendata autode edasimüügil või rendile andmisel; taksode ja õppesõiduautode ning 100 protsenti ettevõtluse jaoks kasutatavate sõiduautode puhul.
Eesti Päevaleht kirjutab täna, et märkimisväärse hulga uusi sõidukeid ostavad Eestis juriidilised isikud ja praegused seadused lubavad sellelt investeeringult tagasi saada kogu käibemaksu. Peale selle saab firma ettevõtluseks mõeldud auto soodsamalt kütust, hooldust ja remonti. Samas kasutatakse palju ettevõtluseks soetatud sõidukeid nagu isiklikke sõidukeid.
"Sisuliselt ei ole meil autodele maksukoormust, vaid erinevad maksusoodustuses," ütles rahandusminister Jürgen Ligi eile uut eelarvekava tutvustaval pressikonverentsil.
Rahandusministeeriumi tolli- ja aktsiisipoliitika osakonna juhataja Marek Uusküla ütles pressikonverentsil, et Euroopa Liidu riikides kohtab üsna harva sellist süsteemi nagu Eestis, kus ettevõtluseks soetatud sõidukilt, mida kasutatakse ka muul otstarbel, oleks võimalik maha arvata kogu sisendkäibemaks. "Selle tulemus on, et meil on suhteliselt palju autosid," ütles ta.
Kui firma tahab tõesti kogu käibemaksu tagasi saada, peab ta tõestama, et ettevõtte autot pole muudeks sõitudeks kasutatud.
Kui eelnõu teoks saab, pole firmadel enam vaja sõidupäevikuid pidada.