Bigbank: seadusandlus ei soosi konkurentsi laenuturul
Kui 2017. aastal ei võtnud võrdlevat pakkumist 69 protsenti taotlejatest, siis 2018. aastal ei võtnud konkureerivat pakkumist juba 74 protsenti, selgus Bigbanki viimasest kliendiuuringust.
"Viime kliendiuuringuid läbi igal aastal ning kuni 2017. aastani liikus vähemalt kaks pakkumist võtnud inimeste arv positiivses suunas ehk suurenes pidevalt. Täna näeme, et pärast piirava reklaamiseaduse jõustumist on olukord hullemaks läinud," ütles Pechter pressiteates.
Põhjendusena, miks pakkumine ja laen võeti ainult kodupangast, tuuakse tema sõnul välja, et see oli lihtne, kiire ja mugav. "Laenu valiku põhjendusel tuuakse küll 41 protsendil juhtudest välja, et oluline on hea intressimäär, kuid selgusetuks jääb, kust pärineb nende info," lisas Pechter.
Pangajuhi sõnul takistab reklaamiseadus turuolukorra parandamist, konkurentsi lisandumist ning intressimäära alandamist. "Krediidikulukuse määr on täna Eestis kogu euroala kõige kõrgem. Suurem konkurents soodustab turul ka innovatsiooni, sest motiveerib pankasid tegema investeeringuid tootearendusse ning võimaldab neid tutvustada ka tarbijatele. Tänaseid matusekuulutusi meenutavate reklaamidega on raske tarbijaid harida," nentis ta.
Bigbank on Eesti kapitalil põhinev tarbimislaenudele ja tähtajalistele hoiustele keskendunud spetsiaalpank, millel on lisaks tegevusele Eestis filiaalid Soomes, Rootsis, Lätis, Leedus ja Hispaanias ning mis pakub piiriülese teenusena oma tooteid ka Austrias, Saksamaal ja Hollandis.