1. juulil 2010 jõustus kehtiv perekonnaseadus, mille sätteid kohaldatakse nii enne kui ka pärast 1. juulil 2010 omandatud vara jagamisel. Seejuures ei ole oluline, kas abielu lahutati enne 1. juulit 2010 või mitte. Et ühisvara jagada, tuleb kindlaks määrata aga ühisvara koosseis.
Ühisvara koosseisu määramise seisukohalt peaks ennekõike teadma järgmist:
Ühisvara koosseis määratakse kindlaks vara omandamise ajal kehtinud seaduse alusel.
Enne 1. juulit 2010 omandatud vara kuulumise üle ühis- või lahusvara hulka tuleb otsustada enne 1. juulit 2010 kehtinud seaduse sätete alusel (perekonnaseadus (PKS) aastast 1995).
PKS 1995 luges lahusvaraks vara, mille abikaasa oli omandanud pärast abielusuhete lõppemist (kehtivas seaduses selline termin puudub). Riigikohtu praktika kohaselt peeti abielusuhete lõppemiseks PKS 1995 järgi nii isiklike kui ka varaliste suhete lõppemist. Seega polnud määrav abielu lahutamise aeg, vaid abielusuhete lõppemise aeg, et määrata ühe või teise eseme kuulumine ühisvara koosseisu.
Kehtiva seaduse kohaselt lõpeb varaühisus muu hulgas abielu lahutamisega ning ühisvara koosseis määratakse kindlaks selle hetke seisuga.
Ühisvara hulka kuuluvad varaühisuse kestel kõik omandatud esemed ja muud abikaasade varalised õigused.
Ühisvara hulka ei kuulu kummagi abikaasa lahusvara, milleks on näiteks abikaasa isiklikud tarbeesemed; esemed, mis olid abikaasa omandis enne abiellumist või esemed, mille abikaasa omandas abielu jooksul näiteks kinke alusel või pärimise teel.
Eeldatakse, et kõik vara, mis on olemas lahutuse ajal, on poolte ühisvara. Juhul, kui mingid varaesemed kuuluvad lahusvara hulka, tuleb seda tõendada.
Kohustuste ühisvara koosseisu kuulumise osas tuleb iga võetud kohustust hinnata. Nimelt ei pruugi tegemist olla alati abikaasade ühise kohustusega. Näiteks kui üks abikaasa on võtnud oma isikliku hobi tarbeks laenu ja soetanud kallid kalastustarbed, mida teised pereliikmed ei kasuta, vastutab ta sellise kohustuse täitmise eest üksinda.
Vara jagamise puhul, sealhulgas ühisvara koosseisu määramisel on palju nüansse, mistõttu tasub sisutühja vaidluse ärahoidmiseks nõu pidada asjatundjaga.
Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
MRPeasy on lihtsasti kasutatav ERP/MRP tarkvara väiketootjatele ja hulgikauplejatele (10-200 töötajat). Müük, ostud, ladu, tootmine, raamatupidamine – kõik ühes kohas!
Lahendab kompleksselt juhtimise arvestuse ja operatiivse arvestuse ülesanded, analüüsi- ning planeerimisülesanded, automatiseerib kaubandus-, finants- ja laooperatsioone.
ERP programmi Monitor tootmisettevõtetele. Monitor sobib kõige rohkem ettevõtetele, kes vajavad täielikku ERP süsteemi, mis sisaldab kõiki tööstusettevõttele vajalikke mooduleid.
TAAVI Majandustarkvara on Eesti turul olnud juba üle 20 aasta, mille jooksul on kasutajate arv kasvanud üle 1500. Tarkvara on mõeldud igasuguses suuruses ettevõtetele.
KMD INF ja firmaautode käibemaks majandustarkvaras TAAVI Finants. Taavi Tarkvara on alati kaasas käinud pidevalt muutuva seadusandlusega ning viinud oma programmidesse sisse kõik muudatused.
Taavi Tarkvara on käinud kaasas kõigi viimaste aastate uuendustega palgaarvestuses ja suudab automaatselt hallata kogu töötasude arvestamise keerulist valdkonda.
Suno365 on mugav teenus, mis on kiirelt kasutusele võetav, alati ajakohane ning kergelt ühenduv ka kolmandate osapoolte lahendusega. Hea valik nii tänasesse päeva, kui tulevikku.
Excellent pakub spetsiaalselt Eesti turu jaoks kohandatud Books 8 ja Standard ERP pilvepõhiseid äritarkvara lahendusi, mis pärinevad HansaWorldi tooteperekonnast ja pakuvad sobiva lahenduse nii raamatupidamiseks kui ka müügi- ja laohalduseks.
NOOMi puhul on tegemist keskse tarkvaralahendusega, mis sobib hästi iga suurusega ettevõttele. NOOMi eeliseks on selle väga kõrge paindlikkustase, funktsionaalsuste rohkus ning kodumaine klienditugi.
Juba 25 aastat Eesti turul tegutsenud Unifiedpost (varem Fitek) pakub e-arve ja makseteenuseid nii väikestele kui suurtele ettevõtetele kui ka avalikule sektorile.