"Sotsiaalministeerium on eelnõu koostamisel toiminud kiiruga ja pealiskaudselt. On siin tegemist ametnike praagiga või ministri poliitilisest agendast tuleneva kiirustamisega, mille taga on soov silma paista, ei olegi tähtis. See, et valitsuse tegevusprogrammis on eelnõule pandud lühike tähtaeg, nagu ministeerium eelnõu kiireloomulist menetlemist põhjendas, ei saa ega tohi olla põhjus ülejala tormamiseks ja järjekordse halva kvaliteediga seaduse läbisurumiseks," ütles Tamsar BNS-ile.
"Justiitsminister ei saanud kuidagi teisiti käituda kui alkoholiseaduse eelnõu tagasi lükata. Demokraatlikule riigile kohaselt on Eestis õigusloome jaoks kokku lepitud teatud etapid, mis tuleb läbida. Näiteks kõigepealt seaduse väljatöötamiskavatuse koostamine, mõjude analüüsimine, sidusgruppide kaasamine ja nii edasi. Samuti tuleb piirangute korral hinnata, kas need on ikka asjakohased. Need ei ole mingid sõnakõlksud, vaid õigusloome tööriistad, mis aitavad saavutada parima võimaliku tulemuse," lisas ta.
"Ikka ja jälle tekib tunne, et valitsuse üks käsi ei tea ikka üldse, mis teine teeb. Või siis ei hooli. Samal ajal, kui ettevõtjad ja ministrid töötavad ühiselt välja ettepanekuid Eesti majanduse konkurentsivõime parandamiseks, valmib teise ministri käe all eelnõu, mis ei vaevu uute ja karmide piirangute mõju ettevõtluskeskkonnale üldse analüüsimagi," rääkis Tamsar.
Justiitsminister Urmas Reinsalu jättis kooskõlastamata tervise- ja tööminister Jevgeni Ossinovski kava alkoholireklaami ja -müügi piiramiseks, kuna eelnõus pole piisavalt tõendatud kavandatud meetmete vajalikkust ja otstarbekust.
Kuigi ministeerium toetab eelnõu eesmärki kaitsta rahvatervist alkoholi tarbimisest tulenevate ohtude eest, tuleks Reinsalu sõnul selle eesmärgini jõuda ühiskonda kõige vähem koormaval ja kõige kuluefektiivsemal viisil.
Eelnõu on varem kooskõlastamata jätnud ka majandus- ja taristuminister Kristen Michal.