08.07.2011 Reede

Välismaal liikluseeskirjade rikkumise eest karistamine

Uue direktiivi eesmärk on liiklusohutuse suurendamine ning liikluseeskirjade rikkujate, sh teistes liikmesriikides elavate isikute, võrdsus seaduse ees.

Parlamendi raportöör Inès Ayala-Sender (sotsiaaldemokraadid, Hispaania) märkis: "Pärast rohkem kui kolm aastat kestnud läbirääkimisi on selle kokkuleppe näol tegemist väga olulise esimese sammuga, et teha lõpp teatud juhtide karistamatuse tundele ning vähendada ohvrite arvu meie teedel."

Uued reeglid

Liikmesriigid on kohustatud edastama liikluseeskirjade rikkumisega seotud sõiduki kohta käiva registreerimisteabe selle riigi võimudele, kus rikkumine aset leidis. Seejärel saadetakse auto omanikule või autot juhtinud isikule teavituskiri, kus teda informeeritakse rikkumisest, edasikaebamise võimalustest, õiguslikest tagajärgedest ning karistusest vastavalt selle riigi seadustele, kus rikkumine aset leidis.

Parlament toetas transpordikomisjoni ettepanekut tugevdada andmekaitset ning otsustas, et toimikud tuleb hävitada kohe kui juhtum on lõpetatud.

Direktiiv hõlmab kiiruseületamist, sõiduki joobes juhtimist, turvavöö kinnitamata jätmist, mobiiltelefoni või muu sidevahendi ebaseaduslikku kasutamist sõidu ajal, keelatud sõiduraja kasutamist (nt bussi- või taksorada), kiivri mittekasutamist mootorrattaga sõites ning punase tule alt läbisõitmist.

Järgmised sammud

Järgmisena peavad direktiivi ühehäälselt heaks kiitma liikmesriigid. Direktiiv tuleb üle võtta kahe aasta jooksul pärast selle jõustumist. Iirimaa, Ühendkuningriik ja Taani on otsustanud mitte ühineda selle süsteemiga, ent neil on võimalus seda teha hiljem.

Euroopa Parlament

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255