Keskkonnaministeeriumi kliimaosakonna nõunik Maris Arro meenutas, et rahvakeeles elektriautode toetusena tuntud eelmine meede osutus 2020. aastal väga populaarseks ja raha sai otsa mõni minut pärast taotlusvooru avamist. Ka seekord on huvi toetuse vastu suur.
Keskkonnaministeerium tutvustab plaanitavat toetust ka huvirühmadele. Pärast nende arvamuste ärakuulamist saab eelnõu lõpliku kuju.
Võrreldes eelmise taotlusvooruga on seekord plaanis mitmed uuendused, kuigi ostutoetuse pearõhk on endiselt täiselektrilistel sõiduautodel. Lisaks on seekord kavas toetada kastirataste soetamist. Pistikhübriidide toetamist ei pea ministeerium hetkel põhjendatuks, sest puudub kindlus, et sellised sõidukid aitavad täita kliimaeesmärke.
"Võrreldes eelmise korraga on seekord raha rohkem, sestap kavandame pikka avatud vooru ning erinevalt eelmisest korrast plaanime toetusi maksta pärast sõiduki toetamist. Toetusmäärad on seekord küll mõnevõrra väiksemad, kuid selle võrra on toetuse saajate kohustusi lihtsustatud," ütles Arro.
Keskkonnaministeerium propageerib nullheitega sõidukite kasutamist eeskätt sooviga vähendada Eesti kasvuhoonegaaside heidet transpordisektoris. Riigieelarvest on vähese heitega sõidukite kasutuselevõtu toetamiseks eraldatud 10 miljonit eurot.