Ametiühingule on teada antud, et Tallinkil on kavas koondada ka laevaperede liikmeid, kuid täpseid numbreid ei soovi Lember öelda, kuna tegemist on börsifirmaga.
Tallinki teatel jõuavad sel nädalal töötukassasse esmased teated, mis puudutavad 1000–1500 Eesti töötajat, kuid see ei pruugi veel tähendada nende kollektiivset koondamist.
"Kõige rohkem sõltub koondatavate arv sellest, milline on koroonaviiruse olukord ja reisijate liikumine Soome ja Eesti vahel. Kui piletitulu pole, siis sõltub ka sellest, kuidas me koos riigiga suudame mingeid lahendusi leida, et koondatavate arv kas siis jääb nii suureks või jääb väiksemaks," ütles ametiühingu esimees.
Ametiühingu poolt oleme teinud täna ettepaneku arutada seda teemat, kuna tegemist on nii suure hulga inimestega, kõrgemal, kolmepoolsel arupidamisel, kus on ka valitsuse ja töötukassa esindajad. Suurusjärgu tuhat ja peale töötajat, sellises olukorras on selline arutelu vajalik,
ütles Lember.
Tema sõnul oleks ideaalne variant, kui inimesed omaksid kindlust töökoha osas ning tööandja ja riik leiaksid võimaluse hoida sellist olukorda kevadeni, mil on selge, mis edasi saab.
Tallink Grupp andis täna kontserni töötajaskonnale teada, et plaanib algatada täiendava kollektiivse koondamise erinevate gruppi kuuluvate äriühingute poolt.
Kokku puudutab restruktureerimine kuni 2500 Tallink Grupi töötajat kõigis riikides, kelle töö võib saada ühel või teisel moel mõjutatud.
Möödunud nädalal teatas ümberkorraldustest ka Viking Line, kelle laevadel töötab samuti Eesti Meremeeste Sõltumatu Ametiühingu liikmeid.
"Viking XPRS, mis seilab Eesti lipu all, ostab teenust Eesti renditööjõufirmalt Euro Work OÜ, suurusjärk ka 300 töötajat. Sealt pole hetkel minu teada kedagi koondatud, aga seal on vähendatud töökoormust ja inimestel on suisa soov koondatud saada! Kui on olemas alternatiiv, siis on selge, et inimene tahaks rahulikult ja kindlalt elada, mitte nii, et täna ei tea, millal tööle tuleb minna või kui palju ühel või teisel juhul sissetulek igakuiselt on," rääkis Lember.