See tähendaks Estonian Airis töötavale 55 piloodile kolme aastaga ligi 44-protsendilist palgakasvu ehk keskmiselt 7200-eurost sissetulekut. Lennufirma pilootide 2013. aasta keskmine palk oli 5000 eurot kuus.
Estonian Airi juhatuse esimees Jan Paméri sõnul on väga keerulistes majandusoludes lennufirmale selline palganõue vastuvõetamatu. "Me peame järgima Euroopa Komisjonile esitatud restruktureerimiskava ja teisalt peame mõtlema lennufirma ellujäämisele. Seetõttu ei saa me nende palgatõususoovi rahuldada, isegi kui me seda väga tahaksime," rääkis ta.
ELA esimehe Helen Reinholdi sõnul nõuab ELA esimesel aastal pilootide palgatõusuks 545 000 eurot lisaraha ehk 15-protsendilist palgatõusu ning koos teise ja kolmanda aastaga oleks kulubaasi tõus võrreldes tänavuse aastaga 1,39 miljonit eurot.
Estonian Airi juhtkonna arvutuste kohaselt on aga kulud suuremad, sest ettevõte arvestab ka kollektiivlepingutes kirjas olevate baastöötasudega, mille järgi tõuseb igal vähemalt 20 aastat töötanud piloodil aastas palk automaatselt 1,4 protsenti.
"Võin öelda, et lähiturgudel tegutsevate suurfirmade, näiteks Air Balticu piloodid saavad meist 50-60 protsenti kõrgemat palka," ütles Reinhold. "Skandinaavia lennufirmade või Lufthansa palkadega me ei hakka end võrdlemagi."
Estonian Airi ja ELA vahel mullu jaanuaris sõlmitud kollektiivleping kaotas kehtivuse tänavu 1. veebruarist ja läbirääkimised uue lepingu sõlmimiseks ei ole siiani tulemusi andnud. Järgmine kohtumine on kokkulepitud 11. veebruariks.
Ka möödunud aastal kulgesid ELA ja Estonian Airi läbirääkimised kollektiivlepingu sõlmimise osas raskelt ning lendurid ähvardasid tööandjat isegi streigiga.
Seni, kuni pole uut kollektiivlepingut sõlmitud, töötab ettevõte 2013. aastal sõlmitud kollektiivlepingu järgi.