Kui töötaja käitumine põhjustab töökollektiivis ebaterve õhkkonna, siis
tuleb tööandjal esmalt sellele töötaja tähelepanu juhtida ning anda
talle võimalus käitumist parandada. Teinekord ei pruugi töötaja ise
arugi saada, kuivõrd tema käitumine ei ole töökaaslastele vastuvõetav ja
häirib tööd.
Esmalt siis tuleks töötajat hoiatada ja teada anda, millised tagajärjed
võivad olla, kui ta oma käitumist ei paranda ja jätkuvalt põhjustab
konflikte. Peale hoiatamist on töötajal võimalus ennast muuta ja õppida
viisakalt suhtlema. Kui aga selgub, et töötaja käitumine ei ole
paranenud, on tööandjal võimalik temaga töösuhe lõpetada TLS § 88 lg 1
alusel, sest töötajast tuleneval mõjuval põhjusel ei ole võimalik
töösuhet jätkata.
Seega kui töötajad on informeerinud tööandjat, et kaastöötaja käitumine
on nende suhtes ebaviisakas, peab tööandja olukorra lahendama. Kui
tööandja midagi ette ei võta, võib olla põhjendatud töötaja poolt
töölepingu ülesütlemine tööandjapoolse olulise lepingu rikkumise tõttu
TLS § 91 lg 2 p. 1 alusel. Iga tööandja kohustuseks on tagada, et
ettevõttes ei esineks töötaja ebaväärikat kohtlemist tööandja,
kaastöötajate või kolmandate isikute poolt. Selle kohustuse olulisel
rikkumisel on töötajal õigus tööleping erakorraliselt üles öelda.